Interiér Volkswagen Golf R
Predchodca tohto Golfu R niesol názov Golf R32 so svojimi 184 kW/250 k si zapýtal priemerne 10,7 litra na každých 100km. Ak si to teda porovnáme, Golf R spotrebuje pri ešte vyššom výkone o cca 21% menej! A dynamika? Výlet za 100 km/h hranicu je otázkou 5,7 sekundy (R32 to zvládol za 6,5 sekundy). Kilometer s pevným štartom dokáže Golf R zdolať za 25,4 sekundy (R32 na to potreboval o približne sekundu viac). Ak sa však buchnete po vrecku ešte viac a kúpite si DSG prevodovku, tie čísla budú ešte lepšie (stovka za 5,5 sekundy a spotreba len 8,4 litra na 100 km/h). Ďalšie porovnanie sa nám núka pri krútiacom momente: R32 dosahovala 320 Nm pri 2,500 o/min, Golf R ale dosahuje až 350 Nm pri 2,500 rpm a nepoľavuje až do 5,000 o/min. Veľmi zaujímavé!
Volkswagen Golf R
Ak stále rozmýšlate (presne ako ja) nad tým, že zvuk R32 bolo niečo úžasné a že 4 válec v eRku vám nikdy takú symfóniu nezahrá, tak Volkswagen myslel aj na to. Výfuk na Golfe R je naladený so zmyslom pre sound ktorý vypúšta. No uvidíme až sa prevezieme. Ak sme už spomenuli náhon na všetky kolesá (4MOTION), aj tu nastala zmena oproti R32: k jeho aktivácií už nie je potrebné, aby mala predná a zadná os rozdielnu rýchlosť (to v skratke znamená, že systém nečaká až na moment, kedy začne jedna z náprav preklzovať). V extrémnych prípadoch je systém schopný poslať až takmer 100% krútiaceho momentu na zadnú nápravu. Tento elaborát zakončím tým, že Golf R sa dá objednať už koncom tohto roka. A len dodám, že sa neviem dočkať až si ho budem môcť vyskúšať, pretože vyzerá viac než lákavo!