VW si asi dosť verí, keď očakáva, že produkcia e-Golfu nebude stratová. Ušetril síce veľa peňazí na tom, že elektromobil zdiela takmer všetko (okrem agregátu a batérií) s bežným sedmičkovým Golfom. Stále však treba mať na zreteli to, že elektromobily jednoducho nejdú... Nissan dosiahol predaje plne elektrického Leafu 50,000 kusov. Celosvetovo a za dobu takmer troch rokov. To sa príliš neopláca, že? Ľudia elektromobily prosto nechcú. Dôvod? Ten nám napovie i nový e-Golf.
Výkon e-Golfu, konkurenta spomínaného Nissanu Leaf, je na papieri celkom primeraných 85 kW (115 k) a 270 Nm. To znie úplne fajn. Dokiaľ sa v špecifikácii nedočítate, že maximálna rýchlosť je 135 km/h. V roku 2013... Zrýchlenie na stovku je 11,8 sekúnd. Energiu dostáva elektromotor z lithium-iontových batérií s kapacitou 26,5 kWh, čo podľa Volkswagenu stačí na to, aby e-Golf prešiel 175 kilometrov. I so zapnutou klimatizáciou a rádiom? Dojazd auta je teda v normálnej reči z Bratislavy do Púchova. To príliš prakticky neznie, o výlete s rodinkou na hory si nechajte snívať. Nabíjanie batérie trvá päť hodín, takže ani tu si človek veľmi nepomôže. Na cestovanie to naozaj nie je, a ak s ním budete jazdiť v meste, nabíjať budete možno každú noc. Ako mobilný telefón. Pre jazdu sú tri režimy - Normal, Eco a Range. Prvý z nich do jazdy nezasahuje, druhý zníži výkon na 95 koní a stlačí maximálku na 120 km/h. Tretí režim Range (dojazd) odpojí klimatizáciu a nepôjdete rýchlejšie než 95 km/h. Elektromobil je ťažší než spaľovacia klasika, batérie pridali na hmotnosti 250 kg a ukrojili z batožinového priestoru 35 litrov.
I keď možno článok vyznie "neekologicky" a proti elektromobilom, tak to nie je. Len som poukázal na to, že elektromobily stále nie sú použiteľná alternatíva dneška. Cenu e-Golfu Volkswagen zatiaľ nezverejnil, ale pre predstavu môžeme použiť Nissan Leaf, ktorý sa v Británii predáva po štátnych dotáciách za £23,490 (takmer 27,000 Eur). e-Golf snáď bude lacnejší.