Nemci očakávaným spôsobom zmodernizovali kompletne celý modelový rad a náramne mu to prospieva. Golf je opäť jedným z najžiadanejších áut v Európe – napríklad v máji skončil na druhom mieste za sesterským crossoverom T-Roc.

Poslednou verziou po facelifte je Golf R, ktorý dostal vylepšenú verziu preplňovaného dvojlitrového štvorvalca EA888 s výkonom zvýšeným z 320 na 333 koní, zatiaľ čo maximálny krútiaci moment ostal na pôvodnej hodnote 420 Nm.

Len na okraj pripomíname, že Volkswagen ponúkal okrem iného aj verziu Golf R Performance, ktorá bola tiež naladená na 333 koní, takže by nás neprekvapilo, ak by Nemci priznali, že ide o tú istú pohonnú jednotku.

Motor je spojený so 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG, samozrejmosťou je pohon všetkých kolies 4Motion a vrcholný model navyše disponuje systém R-Performance Torque Vectoring s individuálnym rozdeľovaním výkonu medzi zadnými kolesami.

Faceliftované auto dokáže zrýchliť z miesta na stovku za 4,6 sekundy, čo je o desatinu lepší čas v porovnaní so súčasným Golfom R. Maximálnu rýchlosť 250 km/h potom môžete s príplatkovým paketom R-Performance posunúť na hranicu 270 kilometrov za hodinu.

Tento balíček je však zaujímavý aj z iných dôvodov. Zahŕňa totiž ďalšie dva zvláštne jazdné režimy s názvom Drift a Special. Ten prvý asi popisovať nemusíme, druhý je naladený podmienkam na Nürburgringu. Auto má tiež väčší zadný spojler a v jeho infotainmente pribudol G-meter a počítadlo kôl s GPS.

Samotný Golf R má okrem techniky prepracované svetlá, logo, nárazníky, ale nás zaujali za príplatok dodávané 19-palcové disky Warmenau. Ide o kované kolesá, ktoré znižujú neodpruženú hmotnosť celkovo o 24 kg a umožňujú zároveň lepšie chladenie brzdových kotúčov.

V kabíne narazíte na väčší dotykový displej s uhlopriečkou 32,8 cm a integrovanou umelou inteligenciou ChatGPT, zatiaľ čo digitálny prístrojový panel ponúka uhlopriečku 26 cm.

Čierna novinka

Ak prihodíte nejaké euro, VW vám dodá sedadlá čalúnené prvotriednou čiernou kožou Nappa a dokonca panely vyrobené z karbónového kompozitu. Najrýchlejší Golf dostal štandardne adaptívny podvozok (VW dodáva, že to platí pre autá predávané v Nemecku, tak uvidíme, či bude aj u nás), a ak budete potrebovať väčší kufor, k dispozícii máte aj Golf R Variant.

Novinkou je tiež zvláštna verzia s názvom R Black Edition. Je postavená na 19-palcových hliníkových diskoch Estoril a už kvôli názvu asi neprekvapí, že má čierny lak i strmene alebo zatmavené diódové svetlá IQ.Light. Ceny? V Nemecku 53 795 eur za hatchback, 55 065 eur za kombi a 58 440 eur za prevedenie Black.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: VW