Všetky doteraz predávané modely ID.4 boli zadokolky, výnimkou bol len jeden jediný model, vrcholné GTX, ktoré ponúkalo systémový výkon 220 kW, teda 299 koní, s ktorým toto auto zvládlo stovku za 6,3 sekundy. K tomuto prevedeniu aktuálne pribudla o niečo slabšia štvorkolka s oficiálnym označením Pro 4Motion, dvomi elektromotormi a kombinovaným výkonom 195 kW, 265 koní.

Automobilka férovo dodáva, že tento výkon budete mať k dispozícii len na tridsať sekúnd a podmienkou je tiež teplota batérie od 23 do 50 stupňov Celzia a nabitie minimálne 88 percent dostupnej kapacity. Dojazd tejto verzie by mal byť podľa metodiky WLTP 517 km, čo je rovnaká hodnota, ktorou sú prezentované slabšie modely s identickým 77-kWh akumulátorom.

Verzia Pro 4Motion s druhým elektromotorom na prednej náprave podľa značky prináša zákazníkom auto, ktoré má lepšie vyhovieť ich potrebám, nám je ale skôr sympatické, že spolu s vyšším výkonom pribudla medzi modelmi ID.4 ďalšia verzia schopná ťahať brzdený príves s hmotnosťou 1400 kg.

Najpredávanejší elektromobil značky

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne nový model za 6,9 sekundy a maximálna rýchlosť je kvôli ochrane pred rýchlym vybíjaním elektronicky obmedzená na 180 km/h. Maximálny nabíjací výkon je na úrovni 135 kW, takže baterku dostanete z 5 na 80 percent v ideálnych podmienkach za 36 minút, počas ktorých zvýšite dojazd o 337 km. Mimochodom, práve ID.4 je najpredávanejším elektrickým Volkswagenom. V priebehu minulého roka automobilka predala 163 000 týchto áut. Cena verzie ID.4 Pro 4Motion začína na nemeckom trhu na 49 020 eur.

Zdroj: VW