Volkswagen sa vlani po dekádach dominancie na čínskom trhu musel skloniť pred automobilkou BYD, ktorá medziročne poskočila o neuveriteľných 43 percent a celkovo predala skoro 2,6 milióna áut. Nemci na tom samozrejme nie sú zle, VW stále predalo takmer 2,23 milióna vozidiel a celkovo stratili medziročne 0,2 percenta, strata prvého miesta však evidentne zarezonovala.
Volkswagen reaguje kompletne novým štylistickým smerom, ktorý prezentuje na práve prebiehajúcom pekinskom autosalóne Auto China 24 nový koncept elektromobilu nazvaný ID.Code.
Auto má zaujať nielen svojimi na VW odvážnymi líniami a proporciami, ale zaujímavé je napríklad aj tým, že má v interiéri množstvo obrazoviek, ženskú virtuálnu asistentku, head-up displej s rozšírenou realitou premietajúci na cestu virtuálne šípky navigácie, čističku vzduchu nazvanú Lupo a komunikuje s okolím pomocou svetiel. Podstata je ale niekde inde...
Koncern sa rozhodol dobyť späť stratené pozície starou dobrou modelovou ofenzívou, ktorá začína v podstate už v priebehu tohto roka.
Volkswagen predstaví do roku 2030 viac ako 30 nových modelov vyvinutých špeciálne pre čínsku klientelu a nepôjde len o elektromobily. Na baterky bude 16 z nich, spadajúcich pod rodinu ID, ku ktorej sa navyše pridá nová podznačka ID.UX. Tá do roku 2027 uvedie na trh 5 áut, pričom prvé z nich – ID.Unyx – dorazí do konca roka.
Zo spomínanej tridsiatky bude mať 12 áut spaľovacie motory, 6 z nich bude možné pripojiť aj do zásuvky, pričom plug-in hybridy majú mať dojazd v elektrickom režime minimálne 100 kilometrov.
Aby Volkswagen niečo také zvládol, okrem známych platforiem MEB a MQB prídu ďalšie nové konštrukčné základy. Jednu z nich si Nemci požičajú od značky XPeng, v ktorej si za 700 miliónov eur vlani kúpili 5-percentný podiel a postavia na nej minimálne dve autá strednej triedy.
Okrem toho VW vyvíja takzvanú hlavnú čínsku platformu s názvom CMP, ktorá dá zo začiatku vzniknúť štyrom automobilom a popri tom tamojší technici pracujú na autonómnom riadení úrovne 4.
zdroj: VW