Neúspešný dizajn elektromobilov Volkswagenu?

Dizajn modelov s označením ID. bol od začiatku veľmi kontroverzný. Keďže spaľovacie a elektrické autá budú ešte nejaký čas koexistovať vedľa seba na jednom trhu, mali by sa aj vizuálne po novom viac priblížiť.

Pripravovaný model ID.2, ktorý má byť lacný elektromobilom s cenou do 25 tisíc eur, je prvým príkladom tohto prístupu. Nejde však len o návrat k podstate značky, ale aj o hlbšiu predajnú stratégiu a taktiku. VW bude môcť ponúkať napríklad nový Golf ako spaľovací aj elektrický model bez toho, aby sa tieto autá tak výrazne odlišovali, ako je to v súčasnosti pri modeloch Golf a ID.3.

Pre budúcnosť VW je podľa zástupcov automobilky dôležité zachovať jasný dizajnový jazyk Volkswagenu. Čo to znamená pre elektromobily koncernu? Séria ID. zostane zachovaná, ale prinesie viac jasnosti a predvídateľnosti čo sa týka dizajnu. Existovať má naďalej aj samotná značka ID. a Volkswagen sa nevzdáva cieľa, aby sa stala lídrom v oblasti elektromobilov.

Rovnako zostanú zachované modely GTI a Golf. Mimochodom, to len posilňuje špekulácie o novom modeli ID. Golf. Keď hovoríme o nemeckých autách, BMW je v súčasnosti považované za najlepší príklad toho, ako dizajn spaľovacích a elektrických áut dokáže byť vďaka zdieľanej platforme takmer identický. Pravdepodobne ide o recept na úspech, ku ktorému sa teraz stále viac prikláňajú aj iné značky. Pre etablované automobilky bolo zjavne príliš odvážne a optimistické jednoducho skúšať skopírovať cestu, na ktorú sa vydala napríklad Tesla.

Zdroj: smartdroid.de