Multivan T7 znamená pre Volkswagen naozaj revolúciu. Po rokoch strávených na nosnom ráme totiž prechádza na samostatnú konštrukciu so samonosnou karosériou využívajúcou podvozkovú platformu MQB Evo. Na nej síce stoja aj mnohé koncernové kompakty, no aj niekoľko podstatne väčších modelov koncernu, vrátane veľkých SUV predávaných v zámorí. S dimenzovaním platformy pre veľký Multivan T7 by tak nemal byť žiadny problém. Naopak, posádka by z toho mala v konečnom dôsledku len a len vyťažiť.
Multivan T7 by mal byť dokonca širší, než jeho predchodca.
Ľahší, širší a priestrannejší
Najväčším technickým pozitívom novinky by mala byť výrazne nižšia hmotnosť konštrukcie, vďaka čomu by mal byť Multivan T7 obratnejší, úspornejší a necháva väčší priestor na doplnenie ďalšej výbavy bez rizika neprimeraného nárastu výslednej hmotnosti. Platforma MQB Evo zároveň sľubuje komfortnejšie naladenie podvozka vo všetkých verziách a zároveň celý rad nových asistenčných systémov, na ktoré mohol doterajší Multivan postavený na ráme zabudnúť.
Generácia T7 má byť znova revolučná (podobne ako svojho času T4).
Reč je aj o výrazne priestrannejšej karosérii. Nová konštrukcia dáva totiž návrhárom viac miesta na sebarealizáciu a umožňuje vytvorenie kabíny s väčším pôdorysom. Auto by malo byť dokonca širšie, než súčasný Multivan T6.1 (vrátane širších rozchodov kolies). Hneď na začiatku sa objaví aj v plug in hybridnej verzii, bližšie technické detaily pohonov zatiaľ známe nie sú. Pracovný Trasnporter sa bude od Multivanu technicky zásadne líšiť a už to nebude len iná karosárska verzia Multivanu. Transporter bude naďalej využívať rámovú konštrukciu a VW na jeho vývoji spolupracuje s Fordom. Nový VW Multivan T7 by sa mal verejnosti oficiálne odhaliť už na začiatku leta 2021.