Talagon, Teramont, Tayron, Tharu, Lavida, Phideon, Santana, Sagitar, Viloran... V Číne sa to len hemží rôznymi modelmi Volkswagenu, ktoré bežnému Európanovi veľa nehovoria. Do tejto skupiny patrí tiež Lamando, ktoré nemecká automobilka v spolupráci s čínskym koncernom SAIC práve predstavila v druhej generácii.

Celé meno novinky je Lamando L, je postavená na modulárnej platforme MQB Evo s motormi uloženými naprieč a pokiaľ ide o jej tvary, dizajnéri sa nechali v niektorých detailoch (bezrámovými oknami dverí, líniou strechy...) inšpirovať Volkswagenom Arteon, ktorý sa v Číne predáva pod označením CC.

Nepochybujeme, že podrobnejším skúmaním práce návrhárov objavíte odkazy aj na iné modely značky. Nám napríklad predné svetlá pripomínajú elektromobily z rodiny ID, tie zadné zase svojou grafikou pre zmenu Peugeot 508. Poďme sa ale radšej pozrieť na trochu exaktnejšie fakty.

Nové Lamando má je dlhé 4784 mm, široké 1831 mm a vysoké 1469 mm, takže je nepatrne väčšie ako Passat, rázvor náprav má ale naopak nepatrne kratší (2731 vs. 2786 milimetrov). Podobne ako Arteon, aj najnovší čínsky Volkswagen je liftback, pričom pod veľkými piatymi dverami sa ukrýva batožinový priestor s objemom 545 litrov.

Vyzerá rýchlejšie

Aj keď ide o pomerne veľký automobil, jeho jedinou pohonnou jednotkou bude starší preplňovaný benzínový štvorvalec 1.4 TSI s maximálnym výkonom 150 koní a najvyšším krútiacim momentom 250 newtonmetrov. O jeho násobenie sa bude starať výlučne sedemstupňová dvojspojková prevodovka DSG (stovku zvládne za 8,5 sekundy) a z techniky určite ešte stojí za zmienku skutočnosť, že Lamando dostalo nezávislé zavesenie kolies zadnej nápravy.

Interiér v mnohom pripomína súčasné najnovšie európske volkswageny. Nájdete v ňom kratučký volič automatu, volant z Golfu, audiosystém Beats ale tiež head-up displej, zatiaľ čo palubnej doske dominujú dve veľké obrazovky – prístrojový panel má 10 palcov, dotykový displej 12 palcov.

Predaj Volkswagenu Lamando L by sa mal rozbehnúť v najbližších mesiacoch, oficiálne ceny preto ešte nepoznáme. Hovorí sa ale o tom, že by nový liftback mal stáť minimálne 143 000 jüanov, čo je v prepočte približne 19 880 eur. Mimochodom, ten Passat, ktorý skončil v EÚ, sa v Číne stále vyrába a predáva, akurát na kufri nosí meno Magotan.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 31 obrázkov

zdroj: Carscoops