Dizajn noviniek je poklonou historickým modelom, zároveň sa ale obe autá môžu pochváliť robustnými, relatívne jednoduchými a vcelku pútavými tvarmi.
K tomu by sme mali dodať, že SUV Traveler i pickup Terra sú zatiaľ prezentované ako koncepty, takže v detailoch sa ešte môžu mierne zmeniť. Ich sériová výroba a uvedenie na trh je naplánované až na rok 2027 a ceny na severoamerickom trhu by mali začínať na hranici 60 tisíc dolárov, v prepočte cirka 55 500 eur.
Podobne ako duo od Rivianu, teda modely R1T a R1S, aj pickup a SUV Scoutu sú si nápadne podobné. Viac ako popis oboch áut vám odporúčame pozrieť sa skôr do galérie, ale za pozornosť v prípade Travelera i Terry stoja napríklad extrémne krátke predné previsy, podsvietené kľučky dverí, štylizované nápisy Scout na maske, svetlá siahajúce „za rohy“, robustné oká integrované do nárazníkov, delené zadné veko SUV či nákladový priestor pod prednou kapotou i s výsuvnou podlahou slúžiacou napríklad na sedenie.
Automobilka zatiaľ nezverejnila žiadne údaje o výkone či dynamických parametroch, ale vozidlá by mali byť postavené na platforme, ktorá zrejme nesúvisí s nemeckými šasi MEB či novšou PPE. Napriek tomu tu máme veľmi pokročilé riešenie využívajúce 800-voltovú architektúru a vďaka tomu i podporu vysokorýchlostného nabíjania s výkonom až 350 kW.
Traveler i Terra sú podľa všetkého postavené na klasickej rámovej platforme s tuhou zadnou nápravou, aby mohli ťahať veľké brzdené prívesy. SUV by malo zvládnuť 7000 libier, teda 3175 kg, pickup dokonca 10 000 libier, v prepočte až 4535 kg. Užitočné zaťaženie bude na hranici 900 až 1000 kg.
Obe autá by mali dostať dva elektromotory a neoficiálne sa hovorí o systémovom krútiacom momente 1355 newtonmetrov. Aj vďaka tomu zvládnu zrýchlenie z 0 na 60 míľ za hodinu (97 km/h) za ohromujúce 3,5 sekundy. Kapacita batérií je tiež neznáma, ale Scout hovorí o dojazde čisto batériových modelov 563 kilometrov.
Neočakávanou možnosťou (v reakcii na obavy motoristov z nedostatočnej infraštruktúry v odľahlejších oblastiach) sú modely vybavené bližšie nešpecifikovaným spaľovacím motorom, ktorý má slúžiť na rozšírenie akčného rádiusu. S ním by novinky mali prejsť na jedno nabitie a natankovanie 805 kilometrov.
Pozoruhodné by mali byť aj ich schopnosti v teréne. Výrobca bude ponúkať príplatkové až 35-palcové pneumatiky, ktorá zvýšia svetlú výšku až na 30 centimetrov. Aj vďaka tomu by mala byť brodivosť na úrovni okolo 900 milimetrov.
Samozrejmosťou majú byť uzávierky (v prípade elektromotorov zrejme elektronické), ale tiež odpojiteľný predný skrutný stabilizátor, ktorý zvýši žiadúce kríženie náprav mimo spevnené cesty. Práve pre tieto situácie bude Scout ponúkať originálne príslušenstvo, napríklad prídavné svetelné rampy, odolnejšie nárazníky, navijáky, zatiaľ so sústava zásuviek s napätím 120 a 240 voltov má byť súčasťou sériovej výbavy.
Export do Európy zatiaľ nie je na programe
Všetky modely Scout majú vznikať v Spojených štátoch, prvé dve autá budú vyrábané v továrni VW v Južnej Karolíne. Ich cenu sme už naznačili, s dotáciami či skôr s daňovými úľavami by mohli klesnúť k hranici 50 tisíc dolárov, teda na 46 tisíc eur.
O možnom predaji mimo Ameriku automobilka nehovorí, vieme ale, že po plnom nábehu produkcie a dostatočnom záujme zo strany zákazníkov by továreň mala byť schopná ročne vyrobiť 200 tisíc vozidiel. Pôvodne malo byť SUV i pickup na trhu už v roku 2026, aktuálne však firma spomína rok 2027.
zdroj: Scout