V súčasnosti je v ponuke už tretia generácia parkovacieho asistenta od Volkswagenu. Ten prvý debutoval v roku 2006 v type Touran. Automobilka bola tiež prvou, ktorá tohto pomocníka ponúkla v príplatkovej výbave. Neustálym vývojom technici systém zdokonalili a postupne vychytávali všetky muchy.
V súčasnosti vyvíjajú ešte dokonalejší systém, ktorý bude schopný parkovať aj bez potreby stláčania pedálov a na manéver mu bude stačiť aj menej ako 0,8 metra.
Problémy s parkovaním nemajú len mestá ako Londýn či Berlín, ale aj Bratislava a menšie mestá. Inžinieri tak pracovali na technológii, ktorá dokáže zužitkovať parkovacie miesto čo najlepšie. Nie každý vodič je predsa rodeným na bezchybné parkovanie. Tento systém im má pomôcť k lepšiemu využívaniu parkovacích miest.
Najnovšia verzia systému dokáže zaparkovať aj do priečnej medzery
Prvá generácia mala oklieštené možnosti. Automobil mohol spraviť sám iba 2 pohyby, teda zacúvať a posunúť sa dopredu. Parkovanie zvládal len v pozdĺžnom smere. Ďalším obmedzením bola dĺžka parkovacej medzery, ktorá pre systém predstavovala dĺžku vozidla + 1,4 metra. To je už naozaj dosť. Začiatky sú však vždy ťažké a rozporuplné.
Do roku 2010 technici vylepšovali pozdĺžne parkovanie, aby o 2 roky neskôr pridali do systému tiež možnosť priečneho zaparkovania v pravom uhle k ceste. So zložitejšími algoritmami klesla tiež potrebná medzera na dĺžku vozidla + 0,9 metra. V roku 2015 prišla do ponuky tretia generácia systému, ktorá skrátila medzeru na 80 cm. V súčasnosti vyvíjajú ešte dokonalejší systém, ktorý bude schopný parkovať aj bez potreby stláčania pedálov a na manéver mu bude stačiť aj menej ako 0,8 metra. Vývoj v tejto oblasti ide poriadne rýchlo. Napríklad taký Mercedes zvláda celý manéver parkovania automaticky bez nutnosti radiť rýchlosti a ovládať pedále.