VW Polo zastáva dôležitú úlohu medzi malými autami. Za 5 generácií oslovil viac ako 14 miliónov zákazníkov, čím sa zaradil k najúspešnejším vozidlám VW. S rôznymi úpravami ich predali už dokonca cez 16 miliónov.
Polo 6. generácie príde aj s motorom 1,0 TGI na zemný plyn.
Nové Polo bude dostupné, rovnako ako v aktuálnej generácii, už len ako 5-dverové auto. Od začiatku bude dostupná verzia Beats, ktorá ponúkne lepšiu audioaparatúru. Nový dizajn exteriéru priblížili k väčšiemu Golfu, obzvlášť v oblasti svetiel. Do sériovej výbavy pribudli LED denné svetlá, za príplatok sú plnohodnotné predné LED svetlomety.
VW Polo VI. generácie ponúkne len 5-dverovú karosériu.
Neskôr do ponuky pribudne aj verzia GTI, ktorá má mať výkon na úrovni 147 kW (200 k). Exteriér ponúka omladený dizajn s horizontálnymi linkami. Množstvo nových asistenčných systémov posunie Polo medzi dospelejšie autá.
Adaptívny tempomat ponúkne nastavenie rýchlosti až do 210 km/h. K dispozícii bude tiež asistent sledovania slepého uhla, upozorňovanie na vozidlá rýchlo prichádzajúce zozadu alebo parkovací asistent. Bezkľúčový vstup do vozidla ponúkne vyšší komfort.
Interiér ponúkne aj Active Info Display.
Novinkou je použitie Active Info Display a rozmery hlavného displeja stúpli na 6,5 až 8 palcov. K dispozícii budú línie výbavy Trendline, Comfortline a Highline. Na výber je 14 exteriérových farieb a 12 rôznych kolies v rozmedzí do 14 do 18 palcov. Bezdrôtové nabíjanie telefónov ponúka jednoduchšie používanie telefónu bez káblov.
Nové Polo má prísť do predaja ešte pred koncom tohto roka. Paleta motorov bude začínať na 1,0 TSI a výkonovým rozpätím od 48 kW (65 k) do 110 kW (150 k). Novinkou bude použitie novo vyvinutého motora 1,0 TGI na zemný plyn s výkonom 66 kW (90 k). K dispozícii majú byť aj vznetové jednotky 1,6 TDI s výkonom 59 kW (80 k) alebo 70 kW (95 k).
Polo GTI bude mať dvojliter TSI
Nové Polo GTI však príde s až 2,0-litrový motorom. Polo GTI je totiž takzvaným „upsizing“ modelom. V minulej generácii zväčšovali zdvihový objem GTI modelu z 1,4 na 1,8 a v novej generácii prichádzajú s až 2,0-litrovou pohonnou jednotkou.
Maximálny výkon 147 kW (200 k) síce neohúri, Fiesta ST to isté ponúkne z o pol litra menšieho trojvalca, ale môže to znamenať lepšiu výdrž motora. Dynamické parametre VW zatiaľ nezverejnil, budú ale určite lepšie ako u predchodcu (6,7 sekundy na 100 km/h). Základom budú 17-palcové disky (za príplatok 18-palcové) a samozrejme športovejší bodykit. Základná cena tiež nebola stanovená.