Ako pohonná jednotka sa predpokladá použitie prepĺňaného 1,0-litra, ktorý ponúkne 80 kW (109k) a 175 Nm. To by mohlo stačiť, pretože hmotnosť SUV je len 985 kg, čo je iba o 40kg viac než malý up!. Taigun tak zrýchli na stovku za 9,2 sekundy a maximálka sa dotkne až čísla 185 km/h. Ako vidieť na fotografiách, nejakým zázrakom sa tam zmestili i zadné dvere, batožinový priestor ale nebude žiadna bezodná jama, štandardne je 280 litrov, po sklopení zadných sedadiel 987. Čo je len o málo viac, než má samotný up!. V interiéri zaujme najmä trojica budíkov na palubnej doske, zobrazujúca plniaci tlak turbodúchadla. Robí to dojem na pasažierov v GT-R, tak prečo by to nefungovalo i u auta s jednolitrovým motorom, že? ...ehm, skutočne?
Ak by Volkswagen dostal pozitívnu odozvu, trh s veľkým potenciálom vidí najmä v Južnej Amerike. Sám som zvedavý, ako to dopadne. Ľudia si SUV kupujú najmä z dôvodu: 1.pocit bezpečnosti, 2.veľkosť auta, 3.imidž, 4.praktičnosť. Čo z toho spĺňa Taigun na platforme up! ? Poraďte...