Kde iní končia, my začíname
Volkswagen sa znova púšťa na tenký ľad a začína s výrobou crossovera bez strechy. Už v minulosti pritom s podobnou koncepciou neuspeli viacerí výrobcovia. Nemecká fabrika však verí, že modelom T-Roc Cabriolet osloví dostatočný počet klientov a celý projekt bude nakoniec v čiernych číslach.
Základné rozmery VW T-Roc Cabriolet sú 4268 x 1811 x 1522 mm. Rázvor náprav má hodnotu 2630 mm.
Momentálne jediný sériový kabriolet v ponuke Volkswagenu používa techniku klasického uzavretého T-Rocu, konštruktéri verzie Cobriolet však zväčšili tuhosť podlahovej plošiny MQB, preusporiadali výstuhy karosérie a zodvihli sedadlá vyššie. Prední pasažieri tak sedia 599 mm nad vozovkou, zadní dokonca ešte vyššie, až 616 mm. Ústredným motívom novinky je plátenná strecha, ktorú dokážu elektrické servomotory natiahnuť za 9 sekúnd. Kvôli tomuto procesu pritom nemusí T-Roc Cabriolet stáť, strechu viete natiahnuť, či stiahnuť až do rýchlosti 30 km/h. Objem kufra sa zmenšil na 284 l.
Elektrické otváranie strechy T-Rocku trvá 9 sekúnd. Otvoriť ju pritom môžete až do tempa 30 km/h.
Bezpečnosť zaručená
Dizajnéri nechceli rušiť profil auta žiadnym pevným bezpečnostným oblúkom, T-Roc Cabriolet preto dostal vystreľovacie oblúky za zadné opierky hláv. Tie sa spolu s pevným rámom čelného skla postarajú o to, aby bola posádka auta v prípade prevrátenia v relatívnom bezpečí.
Výrobu auta zabezpečuje už od 4.12.2019 výrobný závod v Osnabrücku, k dispozícii je zatiaľ s dvomi benzínovými motormi 1.0 TSI (85 kW/115 k) a 1.5 TSI (110 kW/150 k), so šesťstupňovou manuálnou aj sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pre zatraktívnenie vzhľadu aj s paketom R-line. K prvým zákazníkom sa má T-Roc Cabriolet dostať začiatkom roka 2020.