Základom eRka je jeho motor, jedná sa o známe 2.0 turbo s výkonom 265 k a krútiacim momentom 350 Nm (tento agregát ponáňa aj koncernovú Audi S3). To všetko je spriahnuté buď so 6.st. manuálom alebo 6.st. DSG prevodovkou. Na kilečko si to strihne eRko za 6,5 sekundy (v prípade DSG údajne o 0,1s rýchlejšie) čo z neho robí najmrštnejšie Scirocco v historií. Taktiež tu nájdeme aj ďalšiu techniku zo sesterského Golfu GTI - elektronický diferenciál XDS ktorý je alternatívou ku klasickým samosvorom. Podvozok je taktiež upravený, kedže dostal tvrdšie a nižšie pruženie či účinnejšie brzdy.
Najmenší rozmer kolies ktorý sa na toto auto dodáva ma rozmer 18", avšak za príplatok dostanete aj o číslo vyššie. Ďalšie rozdiely oproti iným Širokám zahŕňajú nový predný nárazník, iné predné svetlomety (ale nie tvarom) či zadný nárazník s dvojitou koncovkou výfuku.
Interiér taktiež prešiel upgradom, takže teraz tu nájdete plno lešteného hliníku, metre kože či luxusne pôsobiacu povrchú úpravu niektorých častí (á la klavírny lak). Skosený volant je klasika, avšak tu vyzerá minimálne o triedu lepšie ako v klasickom Sciroccu. Zmenené je tiež podsvietenie budíkov, čiže teraz je rovnaké ako v celej "R" rodine VW.
Keď vám už teraz srdce piští za novým Scirocco R, musíte si počkať až do jesene, vtedy sa začne oficiálne predávať. Ale to nevadí, máte celé leto na to, aby ste si rozmysleli, v akej farbe si ho nakoniec objednáte...
Ak by ste si chceli prečítať o tomto skvelom aute viac, pozrite si náš test Volkswagen Scirocco, skutočne stojí za to.