Keď prišiel v 90. rokoch na trh Mercedes-Benz ML a BMW X5, asi málokto tušil, aký veľký ošial spôsobí móda SUV, a to nielen tých luxusných a veľkých. Volkswagen sa k nim pridal o pár rokov neskôr, konkrétne v roku 2002 s modelom Touareg. Odvtedy je na trhu už s treťou generáciou a stovkami tisíc spokojných zákazníkov.

„Náš“ Touareg

Prvá generácia prišla na trh, ako sme už spomenuli, v roku 2002. Je to vlastne aj náš model, vyrábal sa totiž v továrni pri Devínskej Novej Vsi. Typ s interným označením 7L mal rovnakú platformu ako prvá generácia Porsche Cayenne a Audi Q7.

Ďalšou chuťovkou bola verzia s W12.

Pohotovostná hmotnosť tohto dosť obézneho auta sa pohybovala od 2,2 do 2,6 tony a sériová výbava nebola príliš bohatá. Veď ste si museli priplácať za také veci, ako boli xenónové svetlá alebo tempomat. Kto však nemal hlboko do peňaženky, ten mal na výber z množstva prvkov, od navigácie, bezkľúčového vstupu, adaptívneho tempomatu až po vzduchový podvozok.

Aj W12

Veľmi rozsiahla bola tiež ponuka motorov. Základné verzie mali ešte 6-stupňové manuálne prevodovky, výkonnejšie modely už len automaty. Základom bola atmosférická 3.2 V6, v ponuke ste však našli aj 4.2 V8 alebo dokonca špecialitku, ktorá sa nedostala ani pod kapotu Q7 či Cayenne. Tou bol 6,0-litrový dvanácsťvalec s usporiadaním do W a výkonom 331 kW (450 koní).

Vznetové verzie začínali na netradičnom päťvalci so vstrekovaním čerpadlo-tryska (PD) a 2,5-litrovým zdvihovým objemom. Vyššie stál common-rail 3.0 TDI a ešte vyššie ďalšia lahôdka koncernu, V10 TDI. Či už sériová, alebo ako R50, boli to výkladné skrine automobilky. R50 TDI mala až 258 kW (351 koní) a hlavne 850 Nm.

R50 TDI mala 5,0-litrový V10 TDI.

Druhá generácia

V roku 2010 dorazila druhá generácia s interným označením 7P, ktorá zdieľala techniku s druhou generáciou Porsche Cayenne. Významne sa znížila pohotovostná hmotnosť, ale z ponuky vypadli najväčšie motory.

Druhá generácia prišla so sériovým hybridom.

Ponuku tak tvorila buď atmosféra 3.6 FSI alebo preplňované 3.0 TSI s hybridným systémom. Vznetové ekvivalenty boli dva. Slabší 3.0 TDI v niekoľkých výkonových verziách a výkonnejší 4.2 TDI V8. Vo výrobe ostal opäť osem rokov ako jeho predchodca.

Edition 20

Tretia generácia sa objavila v roku 2018 a automobilka pri príležitosti 20. výročia od predstavenia prvého modelu pripravila zvláštny model s označením Edition 20. Cena za túto limitovanú novinku štartuje na čiastke 77 530 eur, ktorá platí pre základný diesel 3.0 TDI.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V sériovej výbave tohto auta dostanete napríklad 15-palcový displej či 20-palcové disky. Nová je tiež špeciálna farba Meloe Blue alebo plaketa EDITION 20 na B-stĺpiku. Rovnako aj v interiéri nájdeme vygravírované logo Edition 20 na voliči automatickej prevodovky či na vstupných lištách. Pribudlo tiež červené prešívanie na palubnej doske.

Zdroj: Volkswagen

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov