Touareg R50
Najprv menšia vsuvka do histórie. Písmenko R s veľkým SUV pri Volkswagene nemáme po prvýkrát. Áno, je tu už aj T-Roc R, ale skôr som narážal na prvú generáciu VW Touareg s prívlastkom R50 a veľkým V10 TDI pod kapotou. Keďže šlo o veľké SUV, vcelku logicky sa pod prednú kapotu nasťahoval vznetový motor.
V roku 2007 sa objavil na scéne modrý Touareg, ktorý mal v prednej maske logo R50. Ako to bolo vtedy bežné, dvojčíslo označovalo zdvihový objem motora. Teda z 5,0-litrového V10 TDI so vstrekovaním PD „vydolovali“ na tú dobu krásnych 258 kW (351 k) a 850 Nm. Sériový výkon tohto motora bol pritom 230 kW (313 k) a 750 Nm. Šlo teda okrem iného o fabrický tuning motora.
S motorom bola spojená 6-stupňová automatická prevodovka, samozrejmosťou bol pohon všetkých kolies 4Motion. Určite to nebolo však to naj, čo ste si mohli kúpiť. Ešte tu bola napríklad V12 TDI v prvej generácii Q7, avšak Volkswagen to s Touaregom R50 spravil rafinovane tesne pred koncom kariéry vstrekovania PD. V roku 2009 tak ukončili produkciu tejto verzie, len tesne pred ukončením výroby prvej generácie Touaregu.
Aj keď to neznelo ako nízky výkon, avšak vysoká pohotovostná hmotnosť okolo 2,5 tony znamenalo zrýchlenie na 100 km/h za 6,7 sekundy a maximálnu rýchlosť 235 km/h. Dnes na ceste takúto verziu len tak neuvidíte, o to je vzácnejšia.
Aké parametre má nový VW Touareg R III. generácie?
Keďže ide o verziu s prívlastkom R, pôjde o najvýkonnejšiu verziu Touareg-u súčasnej generácie. Zážihový trojlitrový preplňovaný motor poskytuje maximálny výkon 250 kW (340 k), k tomu sa pridáva elektromotor 100 kW (136 k). Systémový výkon je na úrovni 340 kW (462 k) a krútiaci moment 700 Nm. Dynamické parametre zatiaľ nezverejnili, avšak Touareg s V8 TDI akceleruje na 100 km/h za 4,9 sekundy. Touareg R tak bude musieť byť rýchlejší.
Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Akumulátor sa nachádza pod dnom batožinového priestoru a má kapacitu 14,1 kWh. Na výlučne elektrinu zvláda jazdiť do 140 km/h a prejde vzdialenosť do 43 km. VW musel kvôli akumulátoru vzadu ustúpiť aktívnym stabilizátorom alebo natáčaniu zadných kolies.
Samozrejmosťou sú špecifické R-Line nárazníky, 20-palcové disky, maska chladiča s čiernymi lištami a logom R. Interiér ponúkne kožu alebo 12-palcový digitálny displej. Touareg R začnú predávať v druhej polovici 2020, svoju svetovú premiéru bude mať už od 3. marca na autosalóne v Ženeve.
Zdroj: Volkswagen