Touareg R50

Najprv menšia vsuvka do histórie. Písmenko R s veľkým SUV pri Volkswagene nemáme po prvýkrát. Áno, je tu už aj T-Roc R, ale skôr som narážal na prvú generáciu VW Touareg s prívlastkom R50 a veľkým V10 TDI pod kapotou. Keďže šlo o veľké SUV, vcelku logicky sa pod prednú kapotu nasťahoval vznetový motor.

V roku 2007 sa objavil na scéne modrý Touareg, ktorý mal v prednej maske logo R50. Ako to bolo vtedy bežné, dvojčíslo označovalo zdvihový objem motora. Teda z 5,0-litrového V10 TDI so vstrekovaním PD „vydolovali“ na tú dobu krásnych 258 kW (351 k) a 850 Nm. Sériový výkon tohto motora bol pritom 230 kW (313 k) a 750 Nm. Šlo teda okrem iného o fabrický tuning motora.

S motorom bola spojená 6-stupňová automatická prevodovka, samozrejmosťou bol pohon všetkých kolies 4Motion. Určite to nebolo však to naj, čo ste si mohli kúpiť. Ešte tu bola napríklad V12 TDI v prvej generácii Q7, avšak Volkswagen to s Touaregom R50 spravil rafinovane tesne pred koncom kariéry vstrekovania PD. V roku 2009 tak ukončili produkciu tejto verzie, len tesne pred ukončením výroby prvej generácie Touaregu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Aj keď to neznelo ako nízky výkon, avšak vysoká pohotovostná hmotnosť okolo 2,5 tony znamenalo zrýchlenie na 100 km/h za 6,7 sekundy a maximálnu rýchlosť 235 km/h. Dnes na ceste takúto verziu len tak neuvidíte, o to je vzácnejšia.

Aké parametre má nový VW Touareg R III. generácie?

Keďže ide o verziu s prívlastkom R, pôjde o najvýkonnejšiu verziu Touareg-u súčasnej generácie. Zážihový trojlitrový preplňovaný motor poskytuje maximálny výkon 250 kW (340 k), k tomu sa pridáva elektromotor 100 kW (136 k). Systémový výkon je na úrovni 340 kW (462 k) a krútiaci moment 700 Nm. Dynamické parametre zatiaľ nezverejnili, avšak Touareg s V8 TDI akceleruje na 100 km/h za 4,9 sekundy. Touareg R tak bude musieť byť rýchlejší.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Akumulátor sa nachádza pod dnom batožinového priestoru a má kapacitu 14,1 kWh. Na výlučne elektrinu zvláda jazdiť do 140 km/h a prejde vzdialenosť do 43 km. VW musel kvôli akumulátoru vzadu ustúpiť aktívnym stabilizátorom alebo natáčaniu zadných kolies.

Samozrejmosťou sú špecifické R-Line nárazníky, 20-palcové disky, maska chladiča s čiernymi lištami a logom R. Interiér ponúkne kožu alebo 12-palcový digitálny displej. Touareg R začnú predávať v druhej polovici 2020, svoju svetovú premiéru bude mať už od 3. marca na autosalóne v Ženeve.

Zdroj: Volkswagen

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov