Strategická hra od Volkswagen Group

Podľa zdroja z blízkeho okolia oboch automobiliek bol predaj schválený vedúcimi pracovníkmi VW Group ešte minulý týždeň. Čaká sa však na odobrenie od dozornej rady. Časť Bugatti by však naďalej patrila Volkswagenu, pretože Porsche vlastní 15,5 % podiel v chorvátskej automobilke. V rámci predaja Bugatti by dokonca Porsche svoj podiel malo ešte zväčšiť. Očividne už koncern prestalo baviť posielanie peňazí do Molsheimskej automobilky. Primárne po odchode Ferdinanda Piecha. Car Magazine pripomína, že rodina Piecha má stále 50 % kontrolný podiel v koncerne VW a jediná možnosť ako ich presvedčiť o predaji Bugatti je, aby z neho benefitovalo Porsche. Predaj Bugatti je tak skôr iba zastierka pre nadobudnutie kontroly v automobilke, do ktorej v posledných rokoch investovali značky ako Hyundai, KIA, Jaguar, Koenigsegg a Magna. Rimac Automobili pritom vznikol iba pred 11 rokmi.

Možno predajú aj Seat a ďalšie

A to pritom nie je všetko. Podľa správy je v záujme VW Group predať Lamborghini, Seat, Italdesign a Ducati. Všetky spomenuté automobilky aktuálne vedúca rada skúma. Vraví sa, že pri niektorých už dokonca vyjednáva s potenciálnymi investormi, ale koronavírus celý proces spomalil.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

A aby toho nebolo málo, kruh sa krásne uzavrie na konci októbra 2020. Očakáva sa, že Bugatti predstaví one-off špeciálny model, ktorý bude vychádzať z konceptu Vision Le Mans. A predstavte si, bude čisto elektrický. Presne tak, ako každé jedno auto, ktoré Rimac vyrobil.

Zdroj/Foto: motor1.com