Koncept Volkswagen ID.Aero sa síce môže zdať na prvý pohľad ako bezvýznamný prototyp niečoho určeného pre čínsky trh, no v skutočnosti je to jeden z najdôležitejších modelov značky Volkswagen. Elektrická budúcnosť totiž čaká kompletnú ponuku značky a hoci sa Európa trasie najmä za SUV, nízke limuzíny sú pre európsky trh rovnako dôležité. Do firemných flotíl totiž preniknú najmä takéto autá, pretože sú emisne akceptovateľnejšie a v konečnom dôsledku dostanú väčšiu legislatívnu podporu. Volkswagen navyše púšťa k vode model Passat, no už teraz prezradil, že pre EÚ pripravuje jeho elektrickú alternatívu. Že by sme sa pozerali na nový elektrický „Passat“? Zdá sa to viac než pravdepodobné.
Auto pre pána riaditeľa
VW ID.Aero používa univerzálnu koncernovú platformu MEB, ktorá nedávno prešla výraznou modernizáciou zabezpečujúcou lepšie výkonové parametre celého elektrického pohonu. Volkswagen sa netají ani tým, že najvýkonnejšia verzia ID.Aero by mala na jedno nabitie ponúknuť dojazd až 620 km, dosiahne ho pritom z akumulátora s kapacitou 77 kWh. Pomôže si nielen vylepšeným termomanažmentom, ale najmä výbornou aerodynamikou s koeficientom aerodynamického odporu 0,23. Koncept stojí na 22-palcových diskoch, ktoré sa v rámci vrcholnej výbavy pravdepodobne objavia aj na sériovom aute. „ID.Aero je ďalším členom rodiny ID. Má emocionálny a zároveň veľmi aerodynamický dizajn, dojazd presahujúci 600 km a ponúka mimoriadne veľký vnútorný priestor. ID.Aero bude po ID.4 našim ďalším globálnym modelom pre Európu, Čínu a USA,“ povedal predseda predstavenstva značky Volkwagen, Ralf Brandstätter. Sériové auto by sa malo v EÚ objaviť v priebehu roka 2023.