Ako to okrem skíc naznačuje už aj názov, pri novom modeli sa automobilka pri elegantnom dizajne silno zameria aj na aerodynamické vlastnosti vozidla a okrem toho sľubujú aj veľkorysý vnútorný priestor. My v tvare karosérie vidíme podobnosť s Mercdesmi EQE a EQS, u ktorých zadné okno tiež potiahli viac dozadu, a zároveň tak trochu pokračovanie Arteonu, čo je asi najelegantnejší aktuálne u nás dostupný model značky. Ak vo finálnom aute spoja eleganciu Arteonu s čistým dizajnom ID. rodiny, toto všetko v aerodynamicky výhodne tvarovanej karosérií, môže vzniknúť veľmi atraktívne vozidlo pre tých, čo zvažujú do budúcna prechod na elektrický pohon.
ID. AERO1 bude zaujímavý hlavne vďaka tomu, že oproti veľkému počtu rôznych SUV a crossoverov s elektrickým pohonom, ktoré sa v ponuke automobiliek objavujú ako huby po daždi, karosérie sedan a liftback svojim tvarom umožňujú elektrickým autám pri rovnakej veľkosti batérie dosiahnuť nižšiu spotrebu a tým pádom väčší dojazd, alebo pri rovnakom dojazde môže výrobca použiť menšiu a tým pádom aj ľahšiu batériu. Otázkou už iba ostáva, či kvôli batériám ktoré má platforma MEB v podlahe, neutrpí komfort cestujúcich v oblastí nôh a chodidiel, ale aj na toto už existujú efektívne riešenia. Čoskoro sa dozvieme či ich pri tomto modeli použijú.
Samozrejme Volkswagen si uvedomuje, že v Európe aj v Severnej Amerike záujem o sedany dlhodobo klesá, preto prvým trhom na ktorý plánujú uviesť tento model bude Čína, kde autá s týmto typom karosérie sú stále veľmi obľúbené. Predaj na tamojšom trhu by mal začať v druhej polovici roka 2023. Našťastie nevynechajú ani nás, model určený pre Európsky a Severoamerický trh bude predstavený tiež, ale až v roku 2023, a vyrábať ho plánujú v nemeckom Emdene.
autor: Ivan HORVÁTH