VW Polo opúšťa Európu. Len čiastočne
V Pamplone, hlavnom meste španielskej provincie Navarra, vyrobil závod Volkswagenu za posledné štyri desaťročia približne 8,4 milióna vozidiel VW Polo. 2. júla 2024 sa však táto éra skončila, no začína sa rovno aj nová. Zatiaľ čo Polo bude odteraz vytvárať pracovné miesta na ďalekom juhu Južnej Afriky, Španielsko sa prispôsobuje novej realite, resp. elektrickej budúcnosti. Od roku 2026 sa budú na juhu Európy vyrábať elektromobily ID.2 a Škoda Epiq. Medzitým sa tam sústredia na SUV Taigo a T-Roc.
Polo bude v Európe dostupné aj v najbližších rokoch, aj keď import potrvá omnoho dlhšie. Na druhej strane sa samozrejme skracujú vzdialenosti pre dodanie auta na juhoafrický trh a sčasti aj pre ázijsko-pacifický region.
Výroba modelu Polo nie je pre Juhoafričanov novinkou, pretože niektoré jeho verzie sa tu vyrábajú už roky – v prípade Polo GTI hovoríme rovno o exkluzivite.
Elektrické Polo príde v roku 2026
Prvé Polo sa začalo vyrábať v roku 1975. Ešte v roku 2017 prešlo auto zásadnejšou zmenou, vďaka ktorej sa stalo širším, vyšším a predovšetkým dlhším. Polo VI nemá od roku 2021 dieselovú verziu. Dodnes sa Polo 6 predáva len s benzínovými motmi.
ID.2, ktorého výroba sa má spustiť začiatkom roka 2026, sa považuje za elektrického nástupcu VW Polo. Aj nástupca modelu Polo tak bude mať „španielsky pôvod“.
Zdroj: efahrer.chip.de