Každá minca má dve strany. Odvrátenou stranou tohto je, že to nemôže zažiť a získať každý zákazník. Volkswagen to ponúka len pre zákazníkov nového elektrického e-Golfa. Môže sa spolupodieľať pri výrobe svojho konkrétneho auta. Iste, pri rýchlej pásovej výrobe bežného modelu by to asi nebolo možné, ale pri aute, ktorého sa ročne nevyrobí niekoľko stotisíc kusov, to asi nebude také problematické.
Nielenže tak zákazníci budú môcť sledovať výrobu auta, toto je možné aj v prípade iných značiek, ale sa jednoducho dostanú aj priamo k svojmu vysnívanému autu ešte predtým, než bude mať výslednú podobu. Samozrejme budú na nich dohliadať vyškolení pracovníci a nebude to možné pri hocijakom výrobnom procese.
Všetko bude prebiehať pod dohľadom odborného pracovníka.
Aktívne sa budete môcť zapojiť do výroby pri vkladaní palubnej dosky, pri spájaní pohonnej jednotky s autom (takzvaná svadba) alebo pri inštalácii prednej mriežky chladiča. Prvé a posledné chápem, čo však bude robiť zákazník pri vcelku náročnejšej operácii vkladania celého hnacieho traktu do vozidla, tomu nerozumiem. Určite je jednoduchšia napríklad inštalácia svetla alebo predného či zadného nárazníka.
K výrobe elektrických komponentov vás samozrejme nepustia.
Všetko sa to bude diať v továrni v Drážďanoch. Avšak zadarmo to nebude. To, že pridáte ruku k dielu, vás bude stáť 390 eur. Je to možné v bežný pracovný týždeň od 6:00 do 22:00. V cene je už zahrnutý letiskový transfer do miesta (pravdepodobne z hotela, výsledná cena nebude samozrejme rovnaká pre zákazníka z Nemecka alebo Ruska), prehliadka výrobnej haly, fotografovanie alebo poukážka v hodnote 50 eur na návštevu reštaurácie. Ak by ste si objednávali nový e-Golf, skúsili by ste podobnú službu?
Zdroj foto: Volkswagen