Značka Volkswagen nemá za sebou zrovna najlepší rok. Jej globálne predaje medziročne klesli o 6,8 percenta, pričom celkovo hovoríme o 4,56 milióne vyrobených áut, na čom sa výrazne podpísal aj problém s nedostatkom polovodičov a meškajúcimi dodávkami ďalších komponentov. Na druhej strane sa v roku 2022 darilo elektromobilom, ktoré VW stále viac tlačí do popredia. Oproti roku 2021 ich predaje narástli o 23,6 %. Nenechajte sa však zmiasť. Celkový počet predaných vozidiel s elektrickým pohonom síce dosiahol hranicu 330 tisíc kusov, ale globálne tvoria stále len okolo 7 percent zo všetkých áut koncernu VW. Mimoriadne sa darilo modelu ID.4, ktorý je zodpovedný za zhruba polovicu predaných elektromobilov.
VW môže byť spokojné aj s výsledkami v Číne, kde sa predaj jeho elektromobilov zdvojnásobil (143 100 vozidiel). Prognózy navyše hovoria, že v roku 2023 by toto číslo malo opäť výrazne narásť s príchodom modernizovaného modelu ID.3, nového sedanu ID.7, ktorý má byť elektrickým nástupcom Passatu a tiež elektrického MPV ID.Buzz. Na čínskom trhu sa však darilo aj ostatným nemeckým automobilkám, pričom taktiež očakávajú, že silný dopyt bude pokračovať aj v aktuálnom roku.
Čipová kríza aj v tomto roku, pomaly ale ustupuje
Podľa Imeldy Labbe, členky predstavenstva VW pre predaj a marketing, má automobilka veľmi veľa nevyriešených objednávok kvôli pretrvávajúcej čipovej kríze a nedostatkom v dodávateľskom reťazci. Automobilka očakáva, že tieto problémy budú pretrvávať aj v roku 2023, ale postupne by mali ustúpiť a výroba sa konečne stabilizuje. Imelda Labbe dodáva: „Robíme všetko pre to, aby sme čo najviac skrátili dodacie lehoty a čo najrýchlejšie znížili vysoký počet nevybavených objednávok.“ Či sa tieto slová potvrdia a problémy s nedostatkom áut skutočne postupne ustúpia, uvidíme až časom. Prognózy z minulého leta totiž tvrdili, že nedostatok nových vozidiel môže trvať až do roku 2025.
Zdroj: Autocar