Elektrických kombíkov na európskych cestách zatiaľ veľa nenájdete. Úplne prvým sériovým autom tohto typu sa stalo MG5 Electric, nasledované ďalším čínskym modelom Nio ET5 Touring. Čoskoro sa však na trhu objaví nové BMW i5 Touring a v podobnom čase Volkswagen odhalí sériovú podobu ID.7 Tourer.
Nové VW bude samozrejme odvodené od štandardného liftbacku ID.7. Nemci v jeho prípade uvádzajú koeficient aerodynamického odporu Cd 0,23 a praktickejšia verzia si evidentne príliš nepohorší. Pre Tourer Volkswagen uvádza hodnotu 0,24.
Päťdverový elektromobil ponúkne základný objem batožinového priestoru 545 litrov, ktorý sklopením zadných sedadiel zväčšíte až na 1714 litrov. V porovnaní so základným modelom je to nárast o 13, respektíve 128 litrov.
Samozrejme aj ID.7 Tourer bude postavené na elektrickej modulárnej platforme MEB a počítajte s tým, že v základe dostane jeden (vzadu uložený) elektromotor s maximálnym výkonom 286 koní a najvyšším krútiacim momentom 545 newtonmetrov.
Liftbacku s pohotovostnou hmotnosťou 2176 kg uvedená jednotka stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 6,5 sekundy a rýchlosť obmedzenú na 180 kilometrov za hodinu. Maximálka kombíka bude celkom iste rovnaká, čas akcelerácie z 0 na 100 km/h sa však kvôli nepochybne vyššej váhe zrejme o nejakú desatinku sekundy natiahne.
Podobné mierne zhoršenie sa dá čakať aj pre dojazd. Liftback zvládne so 77-kilowatthodinovou batériou podľa WLTP 621 kilometrov, u Tourera by sa akčný rádius mohol pohybovať okolo 600 km. Výroba druhého karosárskeho variantu bude prebiehať v nemeckom Emdene, ceny zverejní slovenské zastúpenie až s uvedením na trh.
zdroj: VW