Meniteľný kompresný pomer patrí už od nepamäti k nedosiahnuteľnej méte konštruktérov. Ak by nejaká automobilka dokázala niečo také vyvinúť a dať do predaja, získala by veľký náskok pred konkurenciou, pretože jej motory by boli oveľa efektívnejšie a s výrazne nižšou spotrebou až o 35 % pri rovnakom výkone. Jeden z konceptov na túto tému predstavil Saab v roku 2000, kedy v motore SVC menili kompresný pomer náklonom hlavy valcov. Rozsah kompresie bol od 8:1 až k 14:1. Zaujímavý koncept predstavila taktiež firma MCE5, kedy z 1,5-litrového benzínového motora dostali 220 k a 420 Nm. Konštruktéri z francúzskej firmy v ňom vedela meniť pomer od 7:1 až po 18:1 za čas kratší ako 100 milisekúnd.
Volkswagen ale o svojej technológii zatiaľ mlčí. Predstaviť si ale vieme aspoň trochu ako bude fungovať eletromechanické prepĺňanie. Audi ho demoštrovalo v roku 2012 na koncepte motora V6 s dvomi turbami. Elektricky poháňané turbo vháňalo vzduch do valcov motora v nízkych otáčkach, čo je niečo, čo bežný motor roztáčajúci turbodúchadlo výfukovými plynmi nedokáže. Najúčinnejšie by takýto systém fungoval v malých dvoj- alebo trojvalcových motoroch. V rámci vývoja pre zníženie spotreby áut sa automobilka zaoberá aj tzv. plachtením, kedy sa auto bude pohybovať na neutrál. V rýchlostiach pod 7 km/h by sa auto s automatickou prevodovkou dokázalo vďaka novej spojke pohybovať na neutráli, čo samo o sebe možno neznie svetoborne, ale v najvyspelejšom štádiu by tak vedelo auto jazdiť i pri ustálenej rýchlosti napr. z kopca. Necháme sa teda prekvapiť, s čím príde VW v najbližších rokoch.
zdroj: Autocar