Koncern Volkswagen oslavuje 200 miliónov vyrobených vozidiel, tým jubilejným vozidlom je VW XL Sport, silnejší brat ultraúsporného VW XL1.
Automobilka hovorí, že XL Sport symbolizuje inovatívnu silu a vášeň značky. Spomínate si na ultraúsporný Volkswagen XL1? Áno, bol to demonštrátor vlastností, ktoré vedú k nízkej spotrebe. Vážil len 795 kg a vďaka 0,8 litrovému hybridnému TDI dokázal jazdiť za liter na 100 km, aj keď zrýchlením ani maximálnou rýchlosťou neohúril. VW v Paríži predstavil silnejšieho brata XL1, nazvali ho XL Sport a výkonom poslali na inú planétu.
Koncept Volkswagen XL Sport symbolizuje inovatívnu silu a vášen
XL Sport ukazuje možnosti koncernu. Podobne ako pri Volkswagene XL1, inžinieri stavili na karbónový monokok, ku ktorému vpredu aj vzadu pripevnili oceľový rám a hliníkové nárazové štruktúry. Rám má za úlohu držať zavesenie, kde vpredu použili dvojitý lichobežník so systémom pull-rod. Vzadu nasadili tiež dvojitý lichobežník, no tentoraz so systémom push-rod. Inžinieri optimalizovali aj aerodynamiku, takže na aute nájdeme viacero prvkov, ako napríklad výduchy z priestoru kolies, rovná podlaha, difúzor či adaptívne výduchy na zadnej kapote. Nezabudli ani na vysúvateľný zadný spojler, kde použili rovnaký aparát ako má Lamborghini Aventador. Dosiahli hmotnosť len 890 kg a koeficient odporu vzduchu 0,258.
XL Sport vsadil na prepracovanú aerodynamiku
Pod kapotou XL Sport bije talianske srdce z Ducati 1199 Panigale Superleggera. Koncept s 200 k motorom zvládne stovku za 5,7 s a dosiahne topspeed 270 km/h.
Pod kapotou sa diali veci, teraz tam bije talianske srdce. Inžinieri vyhodili úsporný, no lenivý hybrid a na jeho miesto namontovali dvojvalec. Nie však hocijaký, motor pochádza z Ducati 1199 Panigale Superleggera. V2 s objemom 1,2 litra poskytne neuveriteľných 200 koní a ručičku otáčkomera zastaví obmedzovač až pri 11000 otáčkach. XL Sport kombinuje motor so 7-stupňovou DSG prevodovkou. V tejto konfigurácii zrýchli koncept na stovku za 5,7 sekundy a dosiahne topspeed 270 km/h.
Interiér inšpirovaný motoršportom
Podobne ako v XL1 aj v XL Sport sedí posádka asymetricky vedľa seba. V interiéri sa inšpirovali motoršportom, napríklad prístrojový panel vymenili za pretekársky a pridali mu karbónový šilt kvôli lepšej čitateľnosti. Volkswagen vidí XL Sport len ako ukážku schopností koncernu, auto v budúcnosti neplánuje vyrábať.
Sedadlá umiestnili asymetricky vedľa seba
Volkswagen XL Sport
Vonkajšie rozmery: | d = 4291 mm, š = 1847 mm, v = 1152 mm |
---|---|
Druh pohonu: | Zadný |
Zdvihový objem: | 1198 ccm |
Počet valcov / ventilov: | V2 / 8 |
Maximálny výkon: | 200 k |
Maximálna rýchlosť: | 270 km/h |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h: | 5,7 s |
Prevodovka: | 7-stupňová DSG |
Hmotnosť: | 890 kg |
Zavesenie vpredu: | Dvojitý lichovežník s pull-rod |
Zavesenie vzadu: | Dvojitý lichobežnk s push-rod |
Rozmery kolies: | 205/40 R18 vpredu, 265/35 R18 vzadu |
Rázvor: | 2424 mm |
Zdroj: autoblog.com, autocar.co.uk