Aj keď sa výroba po zrušení obmedzení kvôli koronavírusu len nedávno spustila, už opäť končí. Volkswagen zastaví výrobu v továrni vo Wolfsburgu a dôvodom nie je nič iné, ako nízky dopyt. Dve výrobné linky stíchnu úplne, pričom na ďalšej budú zamestnanci pracovať len štyri dni v týždni. Výroba sa tak zastaví len približne 2 týždne po tom, čo bola spustená. Toto rozhodnutie pritom „pocítia“ hlavne modely Golf a Tiguan.
Produkcia pôjde na cca 35 %
Produkcia tejto továrne je za normálnych okolností obrovská. Ročne opustí jej brány zhruba 700-tisíc vozidiel, na ktorých pracuje okolo 63-tisíc zamestnancov. Po novom tak továreň pôjde na tretinu plynu, pričom približne 35-tisíc zamestnancov má stále skrátenú pracovnú dobu. Podľa slov personálneho manažéra, Arneho Meiswinkela, úlohou týchto opatrení je „flexibilne prispôsobiť výrobu očakávaným výkyvom na trhu“. Ten sa totiž po príchode koronavírusu otriasa v základoch. V mesiacoch marec a apríl zažila Európa historický pokles predaja automobilov a máj nebude asi o nič lepší.
„Zákazníci sa jednoducho nezaujímajú o kúpu automobilov,“ tvrdí predseda zamestnaneckej rady VW, Bernd Osterloh. Zároveň dodal, že uskladnenie nových áut je už takmer na hranici svojich možností. To sa očividne tak skoro nezmení, keďže kniha nových objednávok vyzerá tragicky. Tento stav asi nikoho neteší, no predsa sme ho všetci očakávali. Väčšina ľudí posledné 2 mesiace pracovala minimálne, alebo o prácu rovno prišla, keďže väčšina prevádzok bola zavretá. Peniaze teda citeľne chýbajú a kúpa nového auta je aktuálne priveľký luxus.
Podľa prognóz klesne globálny predaj automobilov o 20 percent. Európa na tom bude o niečo horšie, keďže sa predpokladá až 30-percentné zníženie odbytu. Najlepšie by si mal pritom počínať čínsky trh. Okrem toho je vraj v nemeckom automobilovom priemysle ohrozených až takmer 100-tisíc pracovných miest, čo rozhodne nie je malé číslo.