Volvo by mohol prostredníctvom jednorazového kódu natankovať zamestnanec dodávateľa.
Volvo však vyvíja systém, ktorý by mal umožniť tzv. samotankovanie. Nebude to ale prebiehať tak akčne a efektne ako dopĺňanie paliva stíhačiek. Na všetko budeme potrebovať smartfón a pravdepodobne aj špeciálnu aplikáciu.
V prípade, že hladina paliva bude nízka, mobilný telefón odošle správu dodávateľovi paliva s príslušným kódom, ktorý poslúži na otvorenie nádrže. Až také efektné to nie je, že? Z daného postupu vyplýva, že auto bude musieť byť zaparkované. A teda nápad je to síce dobrý, no jeho realizácia až tak veľmi nie.
Volvo chce tradičné chodenie na pumpu poslať do histórie. Také ľahké to však nebude. Veď kto by už len do svojej garáže púšťal cisternu, aby mu dotankovala auto.
Volvo však nepracuje len na nových spôsoboch tankovania. Zaujímajú ho taktiež alternatívne pohony.
V realite by daný postup fungoval len v prípade, že svoje auto s prázdnou nádržou odstavíte na voľnom priestranstve. Dodávateľ paliva by taktiež musel mať špeciálne (a najmä menšie) cisterny, ktoré by umožnili prečerpávanie benzínu alebo nafty priamo na verejnosti. Ak však smädné Volvo ostane stáť u majiteľa v garáži alebo na dvore, môže odosielať správ koľko chce.
Ak by daný spôsob tankovania mal prejsť k masovému využívaniu, potrebovali by sme upraviť aj parkoviská. Vozidlá s týmto systémom by napríklad museli dostať vlastné miesta, kde by tankovanie bolo umožnené.
Volvo ako automobilka kladie dôraz nie len na bezpečnosť svojich produktov, ale aj na technologickú inováciu. V mnohých prípadoch sa jej to darí. Dané samotankovanie však veľmi reálne nevidím. Jediným jeho prínosom je fakt, že vozidlu niekto iný doplní palivo bez toho, aby musel byť prítomný majiteľ auta. Avšak ten by ho predtým musel správne zaparkovať.
Zdroj: dailymail.co.uk
Prečítajte si aj: Koľko nás stoja naše autá? Čo je drahšie ako tankovanie?