Volvo začalo meniť typ pohonu svojich modelov zo zadokoliek na predokolky v priebehu 90-tych rokov. Tie prvé však prišli už v 80-tych rokoch. Najprv to bolo kupé 480 a ako druhé 440 hatchback a 460 sedan. Obe boli predchodcami už známejšieho S40 a V40, ktoré sa však súčasných dní nedožili (áno V40 hej, ale ide o hatchback a nie kombi ako prvé V40-ky).
Prvé predokolkové Volvá prišli už v 80-tych rokoch.
Späť však ku 440-ke. Automobil vyrábali v holandskom Borne, kde aj predchodcov 340/360 a kupé 480. Prvé plány na stavbe predokoliek začali už v roku 1978, prechod na inú platformu však vtedy trval veľmi dlho.
Interiérom sa nezaprie, že patrí do 80-tych rokov.
Dizajnový jazyk bol nový, prebral ho aj väčší model 850. Práve s ním je 440/460 veľmi dizajnovo podobné. Bezpečnosť bola pre Volvo prvoradá, a tak bolo ABS za príplatok od roku 1989, špeciálna bočná ochrana SIPS od modelového roku 1994. Pripomeniem, že išlo o nižšiu strednú triedu.
Pod prednou kapotou ste mohli mať výhradne štvorvalce so zdvihovým objemom 1,6 až 2,0 litra. Preplňovaný 1,7-litrový zážihový štvorvalec vtedy ponúkal 91 kW (122 k) a vyrovnal sa tak 2,0-litrovým pohonným jednotkám. K dispozícii bol aj 1,9-litrový vznetový štvorvalec, pôvodom od Renaultu. Motory boli spojené s 5-stupňovou manuálnou, 4-stupňovou automatickou alebo výnimočne aj CVT prevodovkou. Zaujímavosťou je pohotovostná hmotnosť na úrovni okolo 1 tony.
Dnes v bežnej premávke už tieto Volvá skoro vôbec nestretnete. Ja som žiaden nevidel už pekných pár rokov. Na stránke mobile.de je pár kusov na predaj, začínajú na smiešnych 250 eur, tie najkrajšie kusy končia pri cene okolo 5 000 eur.
Zdroj foto: Volvo