Takže čo prináša nové Volvo V40 Cross Country a čím sa odlišuje od sesterského V40? Napríklad tým, že bude mať pohon 4x4 a nebude to len pseudo terénne auto á la Škoda Fabia Scout. Vo vozidle V40 Cross Country sedí vodič o 40 mm vyššie ako v štandardnom modeli V40. Zaujímavosťou je, že má kolesá rovnakej veľkosti, aké má omnoho väčšie Volvo V70, vrátane diskov až do veľkosti 19 palcov.
XC robia XC práve vyššia svetlá výška a množstvo ochranných plastov po celom obvode auta. A presne toho sa vám dostane aj tu, škoda len, že výrobca nešpecifikoval o koľko je tento krásavec vyšší voči sériovke.
Motorová paleta je klasické Volvo - nájdeme tu teda benzínové ale aj dieselové turbo motory, automat ale aj manuál. Začnime teda benzínom. Vrchol ponuky je päťvalcový motor T5 s objemom 2,5l. Ten dosahuje výkon 254 k a krútiaci moment 400 Nm. Dodáva sa so 6 st. automatickou prevodovkou a z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť za 6,1 sekundy. Spotreba paliva je oficiálne 7,8 l/100 km. Motor T5 bude v niektorých krajinách dostupný aj ako 2,0-litrová verzia s výkonom 213 k a krútiacim momentom 300 Nm.
V ponuke je zároveň aj 1,6-litrový GTDi motor, označovaný ako T4, ktorý dosahuje výkon 180 k a maximálny krútiaci moment na úrovni 270 Nm. Spotreba paliva je 5,5 l/100 km. V niektorých krajinách bude dostupný aj ako 2,0-litrový päťvalec T4 s výkonom 180 k a krútiacom momentom 300 Nm.
Päťvalcový turbodiesel D4 s objemom 2,0l dosahuje výkon 177 k a krútiaci moment 400 Nm. Modely s automatickou prevodovkou dokážu zrýchliť z 0 na 100 km/h na 8,3 sekundy, tie manuálne za 8,6 s. Spotreba paliva predstavuje hodnotu 4,4 l/100 km (manuáln) a 5,2 l/100 km (automat).
Súčasťou ponuky motorov je aj 2,0-litrový agregát D3 s výkonom150 k a krútiacim momentom 350 Nm. Obidva turbodieselové motory sa kombinujú so šesťstupňovou automatickou prevodovkou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Rekordérom je ale verzia D2, ktorá "žerie" len krásnych 3,8 l nafty na 100 km. Tento 1,6-litrový vznetový motor dosahuje výkon 115 k a krútiaci moment 285 Nm a spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Funkcia start/stop je sériovo pri každej motorizácií.
Volvo dúfa, že sa mu ročne podarí predať 17 000 týchto áut. V jeho hľadáčiku sú predovšetkým Čína a EÚ kde má ísť 80% produkcie. Samotná výroba bude prebiehať v belgickom meste Gent. A to ste si mysleli, že Volvo je made in Sweden, že? :)