V dnešných autách hrá elektronika ohromne dôležitú rolu, automobilky preto úzko spolupracujú s rôznymi technologickými spoločnosťami, ktoré neraz dotujú či priamo odkupujú. Volvo nie je výnimkou. Na tieto účely má od roku 2018 zriadený samostatný fond, prostredníctvom ktorého najnovšie investuje do izraelského start-upu Spectralics.
Táto relatívne nedávno založená spoločnosť sa zaoberá obrazovými a optickými technológiami, pričom rieši hardvér i softvér. Jej kľúčovým produktom je tenučký viacvrstvový optický film. Je to v podstate priehľadná obrazovka, ktorú možno aplikovať na povrchy akýchkoľvek tvarov a veľkostí. Pokojne teda môže pokrývať všetky sklá automobilu.
Ide najmä o rozšírenú realitu
Samozrejme, najväčší zmysel dáva tento film na prednom okne, cez ktoré vodič primárne vníma dianie v premávke. Mnohé dnešné automobily premietajú na jeho malý výsek obraz head-up displeja. Severská automobilka však avizuje, že vďaka riešeniu Spectralics môže digitálny obraz vykresľovať na celé čelné sklo. Z toho by profitovala najmä takzvaná rozšírená realita známa z najmodernejších áut.
Niektoré dnešné vozidlá priamo na okne napríklad zvýrazňujú jazdné pruhy, zobrazujú bezpečnostné upozornenia či navigačné pokyny. Mnohí vodiči si túto formu asistencie pochvaľujú a je pravdepodobné, že ju časom uvidíme v čoraz väčšom počte modelov. Volvo môže vďaka know-how spoločnosti Spectralics získať v tomto smere náskok. Aktuálne do nej investuje 2 milióny dolárov (1,77 mil. eur), pričom si od toho sľubuje posun aj na poli kamerových systémov.