„Ak ide o cenu, povedal by som, že je otázkou niekoľkých rokov, keď uvidíme obrat. Naftové motory sú stále drahšie a hybridy lacnejšie,“ hovorí Samuelsson.

Volvo čaká pokles dopytu po diesloch

„Je to veľmi atraktívna alternatíva k naftovým motorom. Ponúka nižšie emisie CO2, ale pritom plus-mínus rovnaký výkon a krútiaci moment. Ak ide o cenu, povedal by som, že je otázkou niekoľkých rokov, keď uvidíme obrat. Naftové motory sú stále drahšie a hybridy lacnejšie,“ hovorí Samuelsson. Ďalej predpokladá, že dieselové agregáty budú potrebovať ďalšie filtre a ďalšie kvapaliny ako adBlue na to, aby plnili emisné normy. Prevádzka tak bude drahšia a pre zákazníkov aj užívateľsky nepríjemná. Tí sa budú musieť starať aj o „tankovanie“ ďalších náplní. Volvo tak očakáva prirodzený pokles dopytu po vznetových motoroch. Mercedes na druhej strane plánuje obrovské investície do dieselovej technológie. O budúcnosti rozhodnú jednoznačne zákazníci...


O novom hybridnom systéme T5 toho zatiaľ veľa nevieme. Nepoznáme výkon, no pri reálnom používaní má mať údajne rovnakú spotrebu ako naftový motor. V budúcnosti by sa mal dostať aj do typov S60, V60 a XC60.


Zdroj: caranddriver