Pod karosériami oboch spomínaných modelov sa aktuálne objavuje druhá generácia elektromotorov s permanentným magnetom a Volvo pri tejto príležitosti nezabudlo spomenúť, že ide o pohonné jednotky vyvinuté priamo v automobilke.
Doteraz predávaný základný model s jedným agregátom naladeným na 170 kW (231 koní) a poháňajúcim predné kolesá v súčasnosti nahradzuje zadokolka s výkonom zvýšeným na 175 kW, teda 238 koní.
Volvo vrátilo do ponuky model s pohonom zadných kolies po 25 rokoch.
Akumulátor s kapacitou 69 kWh v „Štyridsiatke“ ostáva, ale Volvo dodáva, že sa im podarilo zvýšiť účinnosť chladenia, takže normovaný dojazd podľa metodiky WLTP poskočil zo 425 na 460 kilometrov. Tento údaj platí pre XC40 Recharge, v prípade C40 Recharge s rovnakou výbavou bol akčný rádius predĺžený zo 438 na 476 kilometrov. Obe autá zvládajú prípojku s výkonom 130 kW, takže nabitie môže z 10 na 80 percent trvať 34 minút.
Novinkou v ponuke je silnejšia zadokolka s výkonom 185 kW (252 koní), ktorá je automaticky spojená s akumulátorom s kapacitou zvýšenou na 82 kWh. V jej prípade Volvo uvádza dojazd 515 km (XC40), respektíve 533 km (C40) a táto baterka navyše zvládne jednosmerné nabíjanie s výkonom 200 kW.
Verzia 4x4 (presnejšie povedané prevedenie Recharge Twin Motor) ostáva, ale tiež ťaží z vyššie uvedených aktualizácií. Doteraz mal tento model vpredu aj vzadu elektromotor, každý s výkonom 150 kW. Odteraz to bude 117 kW vpredu a 183 kW vzadu, takže systémový súčet 300 kW (408 koní) ostáva.
Nová konfigurácia je spojená s 82-kWh akumulátorom s vylepšeným chladením, ktoré opäť predlžuje dojazd o 62 km na výsledných 500 kilometrov (XC40), respektíve zo 451 na 507 km (C40). Mimochodom... modernizované autá máte šancu zvonku rozpoznať len podľa nových 19-palcových diskov, ktoré podľa výrobcu znižujú aerodynamický odpor.
zdroj: Volvo