Volvo si už pri dizajnovaní EX90 dalo za cieľ čo najviac optimalizovať ekonomiku prevádzky. Zameralo sa konkrétne na zníženie odporu vzduchu a čo najlepšiu aerodynamiku. Sedemmiestne SUV bude mať koeficient odporu vzduchu 0,29. Toto číslo hovorí o tom, ako ľahko „obteká“ vzduch okolo karosérie. Čím nižšia hodnota, tým lepšie. Lepší výsledok samozrejme pomôže autu maximalizovať jeho dojazd, o ktorom však zatiaľ v prípade EX90 nič nevieme.
Volvu sa nižší koeficient podarilo dosiahuť zaobleným dizajnom prednej časti či zarovnanými kľučkami dverí, ktoré sú viditeľné na zverejnených obrázkoch.
Zdroj: Motor1
LiDAR integrovaný do strechy
Volvo hovorí, že EX90 má byť najbezpečnejším autom, aké kedy vyrobili. Automobilka najnovšie ukázala systém LiDAR integrovaný do strechy auta. Neprekvapivo Volvo konštatuje, že takéto riešenie bolo dizajnovou výzvou. Systém je umiestnený tesne nad čelným sklom v prednej časti strechy.
Práve LiDAR bude základným kameňom bezpečnostných systémov modelu EX90. Dokáže napríklad rozpoznať chodcov do vzdialenosti 250 metrov. Tento dosah má dať vodičovi a ďalšej technike na palube dosť času na to, aby sa vyhol prekážke alebo bol schopný pred ňou zastaviť.
EX90 bude mať 16 ultrazvukových senzorov, osem kamier a päť radarov využívaných na monitoring priestoru mimo vozidla. Aj v interiéri EX90 „nasadí“ Volvo kamery a senzory, a to so zameraním nielen na vodiča, ale i cestujúcich. Automobilka prinesie napríklad funkcionalitu detekcie spiacich detí a domácich miláčikov zabudnutých v aute. Vodič by mal v takomto prípade dostať upozornenie.
Minulý týždeň Volvo odhalilo interiér modelu EX90, a to palubnú dosku a digitálne displeje. Zdroj: Motor1
Ekológia, alebo ak chcete trvalá udržateľnosť, má byť ďalším „poznávacím znamením“ novinky. Auto bude mimo iného vyrobené z 50 kíl recyklovaných plastov a biologicky rozložiteľných materiálov. Bližšie informácie o novom Volve vám na Topspeed.sk samozrejme prinesieme už na budúci týždeň v rámci oficiálneho predstavenia.
Zdroj / Foto: Moto1