Otázne je, kto bude zodpovedný, ak autonómna technológia usmrtí človeka. Inžinier? Manažér? Spoločnosť?

Volvo odpovedá a zodpovednosť berie na svoje plecia. Ak auto spôsobí škodu v plne autonómnom režime, zaplatí to automobilka. Šéf Volva Hakan Samuelsson už v minulosti naznačil ambiciózny plán automobilky, ktorý hovorí o tom, že po roku 2020 nezahynie v aute značky Volvo žiadna osoba.

Autonómia stojí na legislatíve

Experti naznačovali, že Švédom sa to môže podariť splniť len vďaka autonómnej technológii. Najviac nehôd totiž spôsobujú na cestách neopatrní a nepozorní vodiči. Volvo očakáva, že viaceré vlády povolia testovanie bezpilotných vozidiel priamo v premávke. V opačnom prípade to pre autonómnu technológiu v najbližších rokoch nevyzerá najlepšie.

Samuelsson spravil vyhlásenie v USA, kde očakáva kroky od federálnej vlády. „USA riskuje stratu vedúcej pozície kvôli nedostatku pokynov na federálnej úrovni ohľadom testovania a certifikácie autonómnych vozidiel,“ vyhlásil Samuelsson. Každý z 50 štátov sa totiž môže postaviť k bezpilotným autám inak a automobilky potrebujú jednoznačné pravidlá. Nie je možné, aby vyvíjali pre každý štát špeciálne verzie systému. „Európa trpí kvôli obrovskej spleti nariadení a pravidiel. Bola by hanba, keby sa USA vybralo rovnakou cestou,“ dodáva šéf Volva.


Očakáva sa, že zodpovednosť za škodu spôsobenú v autonómnom režime sa rozhodnú prebrať aj ostatné automobilky. Otázne je, kto však bude zodpovedný, ak autonómna technológia usmrtí človeka. Inžinier? Manažér? Spoločnosť?

Zdroj: autoexpress