"Dnes majú Volvá veľa bezpečnostných senzorov. Veríme, že zdieľanie bezpečnostných informácií, ako podmienky na ceste, či nebezpečenstvo, dáva zmysel a je užitočným využitím dát, ktoré auto aj tak generuje," Dr. Peter Mertens, senior viceprezident pre výskum a vývoj Volva.
Prepojenie áut medzi sebou už avizovali viaceré automobilky, ako napríklad Toyota a Jaguar Land Rover. Volvo ho však uvádza do praxe dvoma bezpečnostnými prvkami. Prvým je upozornenie na klzkú cestu. Princíp fungovania je veľmi jednoduchý. Ak autu na určitom úseku cesty prekĺznu kolesá, odošle túto informáciu do dátového cloudu, kde sa anonymne zbierajú informácie z áut. Každé auto v okolí pripojené do systému, ktoré smeruje do daného bodu, potom dostane varovanie na klzký úsek cesty pred sebou. Úplne rovnako funguje aj varovanie pred odstaveným autom na ceste. Akonáhle má niekto poruchu na ceste a zapne výstražné smerovky, jeho auto odošle túto informáciu do dátového cloudu a odtiaľ upozornenie smeruje k vozidlám, ktoré na daný úsek cesty smerujú. Môže ich to uchrániť pred nepríjemným prekvapením, ak pokazené auto stojí napríklad za zákrutou. Zo začiatku budú takto komunikovať iba spomínané Volvá. Časom však počet výrobcov, ktorí budú takto zdieľať informácie, určite narastie. Aj preto automobilka uvedie systémy, na základe prepojenia áut, do života najskôr vo Švédsku a Nórsku. Neskôr ich rozšíri do celého sveta.
"Dnes majú Volvá veľa bezpečnostných senzorov. Veríme, že zdieľanie bezpečnostných informácií, ako podmienky na ceste, či nebezpečenstvo, dáva zmysel a je užitočným využitím dát, ktoré auto aj tak generuje. Volvo pomáha pomocou Connected Safety definovať úplne nový typ bezpečnostného systému," povedal Dr. Peter Mertens, senior viceprezident pre výskum a vývoj Volva.
Pribudne aj 4-valcový diesel
Ako som už spomenul v úvode, v prípade Volva S90/V90 a XC90 nás čakajú novinky aj medzi motormi. Do ponuky totiž pribudne niekoľko nových, zatiaľ bližšie nešpecifikovaných, výkonových verzií motorov rodiny Drive-E. Napríklad 4-valcový dízel, ktorí dostane označenie D3, by mal jazdiť s kombinovanou spotrebou 4,3 l/ 100 km. Nezáleží pritom na tom, či je spojený so 6-stupňovou manuálnou, alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou.
Nuž a čo sa týka konektivity, k Apple CarPlay vo Volvách už čoskoro pribudne aj Android Auto. Veľké Volvá navyše dostanú aj online aktualizácie navigácie, ktoré zabezpečia, že máte na palube vždy najnovšiu mapu. Aby toho nebolo málo, zákazníci si budú môcť v konfigurátore S90 a V90 zaškrtnúť aj novú farbu exteriéru, ktorá má názov Maple Brown.
Zdroj: Volvo