Volvo S60/V60 Polestar prišlo o 6-valec. Má však vyšší výkon, je ľahšie a rýchlejšie.
Na prvý pohľad sa nič nezmenilo, no opak je pravdou. Zmeny sú dramatické.
Nový motor pod kapotou
Najväčšiu zmenu nájdeme pod kapotou. Pôvodné Volvo S60/V60 Polestar malo pod kapotou 3,0 litrový prepĺňaný šesťvalec s výkonom 257 kW (349 k) a s maximálnym krútiacim momentom 500 Nm. Ten spolupracoval so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies Haldex. Teraz sa však automobilka rozhodla zosúladiť aj tento model so svojou aktuálnou ponukou motorov. Preto ostrá S60/V60 prišla o dva valce a 3,0 litrový 6-valec nahradil 2,0 litrový 4-valec rodiny Drive-E. Zároveň sa tým priblížila závodnému špeciálu určenému pre WTCC, Volvu S60 Polestar TC1, ktoré má pod kapotou tiež špeciálne vyladenú verziu tohto motora. Napriek menšiemu motoru však S60/V60 Polestar nestratilo na dynamike. Práve naopak. Technici totiž pre tento model 4-valec kompletne prekopali a vyladili na 270 kW (367 k), ktoré má vodič k dispozícii pri 6 000 ot/min. Mierne klesol maximálny krútiaci moment na 470 Nm, no s touto hodnotou vodič operuje od 3 100 do 5 100 ot/min. Motor má kombinované prepĺňanie mechanickým kompresorom a turbom a v bežných modeloch T6 dosahuje výkon 225 kW (306 k) a 400 Nm. Vývojári dosiahli zvýšenie výkonu použitím väčšieho turba, nového sania, palivového čerpadla s väčšou kapacitou a nových vačkových hriadeľov. Aby motor vydržal, dostal nové odolnejšie ojnice.
Volvo zdvojnásobí produkciu S60/V60 Polestar. Po novom sa dostane do 47 krajín vrátane Slovenska.
Zmena sa však nedotkla iba motora. Nová je totiž aj prevodovka. Pôvodne 6-stupňový automat nahradila 8-stupňová automatická prevodovka Geartronic. Z nej putuje krútiaci moment na všetky štyri kolesá pomocou systému pohonu BorgWarner. Ten v Polestar naladili tak, aby išlo viac krútiaceho momentu na zadné kolesá. Rovnako prekalibrovali aj stabilizačný systém. Podvozok však dostal aj ďalšie úpravy, aby bolo Volvo so znakom Polestar rýchle aj v zákrutách. Má napríklad nastaviteľné tlmiče Öhlins, tuhšie pružiny (v porovnaní s verziou S60/V60 T6 R-Design sú tuhšie až o 80%), prednú rozperu z kompozitu z uhlíkových vlákien a tuhšie uloženia tlmičov. Volvo S60/V60 Polestar navyše oproti doterajšej 6-valcovej verzii schudlo o 20 kg. Výsledkom je o 0,2 s lepšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h. S60 Polestar to teraz zvládne za 4,7 s. Maximálna rýchlosť zostala štandardných 250 km/h. Vylepšeniu sa však nevyhli ani brzdy a tak teraz na prednej náprave nájdeme drážkované kotúče priemeru 371 mm so 6-piestikovými strmeňmi.
Najväčšiu zmenu nájdeme pod kapotou. Volvo S60/V60 Polestar prišlo o 6-valec, získalo však viac výkonu.
Volvo okrem výkonu pridáva aj počet vyrobených kusov. Zatiaľ, čo doteraz bola ročná produkcia S60/V60 Polestar striktne obmedzená na 750 kusov ročne, teraz automobilka počíta s 1 500 kusmi ročne. Vďaka tomu Švédi rozšíria aj počet krajín, v ktorých bude táto lahôdka k dispozícii z pôvodných 13 na 47. Po novom si teda S60/V60 Polestar budeme môcť objednať aj na Slovensku.
Volvo S60/V60 Polestar | |
Motor: | Radový 4-valec s kombinovaným prepĺňaním turbom a kompresorom (max plniaci tlak 2,0 bar) |
Zdvihový objem: | 1 969 cm3 |
Počet valcov / ventilov: | 4/16 |
Maximálny výkon: | 270 kW (367 k) pri 6 000 ot/min |
Maximálny krútiaci moment: | 470 Nm v rozsahu 3 100 až 5 100 ot/min |
Maximálna rýchlosť: | 250 km/h elektronicky obmedzená |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h: | 4,7 s (S60) 4,8 s (V60) |
Zrýchlenie 0 - 200 km/h: | 17,2 s (S60) 17,4 s (V60) |
Prevodovka: | 8-stupňová automatická Geartronic |
Pohon: | pohon oboch náprav BorgWarner |
Pohotovostná hmotnosť (kg): | 1 751 kg (S60) 1 796 kg (V60) |
Brzdy: |
vpredu: drážkované kotúče 371 mm x 32 mm 6 piestikové strmene vzadu: vetrané kotúče 302 mm x 22 mm |
Pneumatiky: | Michelin Pilot Super Sport 245/35 ZR20 |
Disky: | Polestar 8x20 |
Kombinovaná spotreba: | 7,8 l/100 km (S60) 8,1 l/ 100 km (V60) |
Objem palivovej nádrže: | 67,5 l |
Zdroj: tlačová správa