Elegantná karoséria v sebe konštrukčne skrýva techniku Volvo XC90 II. Niektoré onboard systémy sú však lepšie a Volvo ich pravdepodobne dá aj majiteľom SUV.
Volvo S90 je vonkajšími rozmermi najväčším autom svojej triedy. Zámerne!
V prvom rade je nutné vysvetliť si jeho zaradenie. Volvo S90 bude súperiť s Audi A6, BMW radu 5, Mercedesom E a Lexusom GS. Áno, správne, Volvo S90 nie je zástupcom luxusnej kategórie vozidiel, aj keď tak nepochybne vyzerá. Niet sa čo diviť, S90 je dlhšia a širšia, než predošlý typ S80. So súrodencom XC90 má ozaj veľa spoločného. V tomto smere zvolili Švédi rovnaký prístup ako Škoda s typom Superb, totiž, že z typu S90 urobili najväčšie auto kategórie. To znamená prísľub nie len ohromne veľa miesta v kabíne, ale aj slušne veľký kufor. Aj keď fanúšikom obrých kufrov príde na chuť pripravovaný model V90, ktorý by malo Volvo predstaviť v zápätí na autosalóne v Ženeve 2016.
Volvo S90 nechce bojovať s Audi A6 a BMW 5 v zmysle zamerania na vodiča, jazdecké zážitky a dynamiku. Smerovanie je jasné. Ponúknuť pohodlného pohodového partnera pre cestovanie.
Krásny interiér po vzore XC90
Es deväťdesiatka stojí na platforme SPA (Scalable Product Architecture) a pod kapotu dostane rovnakú paletu výhradne 4-valcových motorov. Pruženie bude riešené klasickými tlmičmi a pružinami alebo príplatkovým vzduchovým pružením. A rovnako ako XC90, aj S90 dostane krásny moderno-luxusný interiér.
Vnútri má typ S90 celému svetu znova dokázať, že švédsky dizajn a cit pre jednoduchý neprečačkaný luxus je tá najlepšia voľba. Tak, ako sa to podarilo v type XC90. Centrom prístrojovej dosky bude aj v tomto prípade na výšku orientovaný 9" dotykový LCD orámovaný ešte väčšími otvormi vetrania ako v SUV. Štandardom pre všetky verzie bude kožené čalúnenie, navigácia, netradičný ovládač rádia aj štartéra. Stupne výbavy budú rovnaké, ako v prípade luxusného SUV, teda Momentum, R-Design a Inscription.
Volvo vo vrcholnej verzii Insctription v oblasti luxusu prináša do segmentu E nový pojem.
Vstupom do sveta S90 bude verzia s pohonom predných kolies D4 s cenovkou okolo 45 000 €. Na opačnom konci spektra bude model plug-in hybrid T8 s max. výkonom 294 kW (400 k). Okrem toho bude ponuka obsahovať aj modely D5 a T5, no je jasné, že rovnako ako XC90, všetky bežné verzie budú mať 4-valcový spaľovací motor s objemom 2 litre. Vylúčená ešte nie je ani superostrá verzia Polestar, ktorá by sa porovnávala s modelmi M5 a E63 AMG. Šušká sa vraj, že Volvo chce urobiť ostrý kombík ako konkurenta pre Audi RS6 Avant.
V oblasti technológií a bezpečnosti Volvo S90 pokračuje s dvíhaním štandardu tam, kde ho typ XC90 vytiahol. Pre audiofilov to znamená možnosť získať skvelé ozvučenie Bowers and Wilkins. Samozrejmosťou je aktívny systém bezpečnosti City Safety s automatickým núdzovým brzdením, samočinné parkovanie, 360° kamerový pohľad, systém rozpoznávania chodcov a poloautomatický systém autonómneho šoférovania pre rýchlosti do 130 km/h. A to je ohromný skok v porovnaní s autonómnym šoférovaním do rýchlosti 50 km/h v prípade XC90. Volvo však tvrdí, že majiteľom novej XC90 ponúknu možnosť modernizácie systému na úroveň S90.