Koncom roka 2014 teda zažije svoju premiéru adaptívny tempomat s asistentom riadenia. Auto dokáže vďaka tomuto systému automaticky sledovať vpredu jazdiace vozidlo v kolóne. To znamená, že úlohou vodiča bude len dohliadať na celú situáciu. XC90 dokáže aj sledovať okraj vozovky a v prípade potreby udržať auto na ceste.

Okrem toho Volvo podobne ako Google spúšťa projekt testovania autonómnych vozidiel vybavených systémom Drive Me. Celé to začína už v roku 2014, kedy dôjde k prieskumom a prípravným prácam ako napríklad dobudovanie potrebného technologického vybavenia infraštruktúry a podobne.

Nová generácia Volva XC90 chce byť na vysokej bezpečnostnej úrovni, podobne ako súčastná XC90. Podarí sa však Volvu naplniť jeho cieľ pre rok 2020?
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Následne v roku 2017 dostane 100 zákazníkov švédskej automobilky vozidlo, ktoré nebudú musieť šoférovať. Ich úlohou bude jazdenie v uliciach Göteborgu. Súčasťou „bezpilotného“ riadenia má byť aj autonómne parkovanie.

Zatiaľ nie je jasné, ktorý typ auta bude určený na testovanie. Povedať môžem len to, že to nebude žiaden z už existujúcich typov. Volvo na tento účel pravdepodobne použije úplnú novinku, ktorá vznikne na rovnakej platforme ako XC90.

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj:  Bezpečnosť Volva XC90 neklesá. Využite jeho blížiaci sa koniec