„Z dnešného pohľadu nebudeme vyvíjať ďalšie generácie naftových motorov.“
„Z dnešného pohľadu nebudeme vyvíjať ďalšie generácie naftových motorov,“ uviedol Hakan Samuelsson, šéf Volva. Podľa neskoršieho vyjadrenia hovorcu značky však Samuelsson len diskutoval o možnosti a údajne to neznamená, že vývoj naftových motorov vo Švédsku skončil. Šéf Volva neskôr svoje slová upresnil s tým, že značka práve uviedla novú generáciu benzínových a naftových motorov. Aj vznetové agregáty budú hrať v najbližších niekoľkých rokoch kľúčovú úlohu v dosahovaní prísnych limitov CO2. Tie totiž priamo súvisia so spotrebou, takže naftové motory majú nižšie emisie CO2.
„Práve sme spustili úplne novú generáciu benzínových a naftových motorov, čo podčiarkuje našu oddanosť tejto technológii. V dôsledku toho sa nevyžaduje rozhodnutie o vývoji novej generácie dieselových motorov,“ dopĺňa Samuelsson.
Ak neprídu žiadne zásadne zmeny, tak súčasné naftové motory Volva sú už tou poslednou generáciou.
Naftové motory budú príliš drahé, nahradia ich hybridy
Volvo bude aj naďalej zdokonaľovať súčasnú generáciu motorov. Tie prišli v roku 2013 a vo vylepšenej forme by mohli vydržať približne do roku 2023. V roku 2020 však začnú platiť prísnejšie emisné štandardy a navyše naplno vstúpi do platnosti presnejšia norma WLTP. S tou nebudú môcť vybabrať výrobcovia ako so súčasnou NEDC, kde na papieri majú auta o 30 % nižšiu spotrebu než v realite.
Po roku 2023 je teda naftová budúcnosť Volva otázna. Samuelsson totiž verí, že potrebná technológia na zníženie emisií pre vznetové jednotky bude príliš drahá. Je veľmi pravdepodobné, že v tej dobe budú plug-in hybridné (benzín + elektro) autá lacnejšie. Volvo však verí aj v plne elektrickú budúcnosť. Už o dva roky má predstaviť plne elektrický typ.
„Musíme si uvedomiť, že Tesla dokázala ponúknuť také auto, na ktoré ľudia čakajú v radoch. V tejto oblasti by mal byť priestor aj pre nás s vysokou kvalitou a atraktívnym dizajnom,“ povedal Samuelsson.
Zdroj: autonews