XC90 zaznamenala veľký úspech.
Švédska značka vyrábala XC90 od roku 2003. Za ten čas stihla celkovo vyprodukovať 636 143 kusov tohto SUV. Produkcia prebiehala v továrni v meste Torslanda. Posledný kus, ktorý z linky zišiel v piatok, putoval priamo do múzea nachádzajúcom sa v rovnakej oblasti. Záujem o vozidlo bol veľký aj v čase pred zahájením jeho produkcie. V tých časoch Volvo evidovalo 15 tisíc objednávok.
Korene myšlienky na vznik švédskeho SUV siahajú až do roku 1998. Za hlavného iniciátora môžeme považovať Hans-Olova Olssona, ktorý v súčasnosti zastáva post viceprezidenta predstavenstva Volvo Car Corporation. On bol tým človekom, ktorý presvedčil CEO spoločnosti, Tuve Johannessona, aby značka investovala do projektu SUV.
Nová generácia plynulo nenadviaže na doteraz existujúcu XC90. Volvo si medzi nimi dá prestávku približne pol roka.
V piatok automobilka vyrobila posledný kus.
Automobilka poverila svojho projektového manažéra Hansa Wikmana v auguste 1998. Zadanie bolo jasné. Jeho úlohou bolo vytvoriť moderné 7 miestne SUV. Požiadavkou však bol aj fakt, aby nebolo príliš veľké. XC90 dostala vnútorné označenie P28. Vzniknúť mala na rovnakej platforme ako Volvo S80. Cieľom bola predajnosť 50 tisíc kusov ročne.
XC90 tento cieľ v rokoch 2004 až 2007 hravo prekonala. Každý rok sa z nej predalo približne 85 tisíc kusov.
Na dizajne vozidla sa do značnej miery podieľali aj ženy. V skorých začiatkoch vznikli 3 dizajnové návrhy (2 v USA a 1 vo Švédsku). Keďže Volvo považovalo Američanky pre svoje prvé SUV za pomerne veľkú cieľovú skupinu, vybraná skupina žien sa mohla k dizajnu vyjadriť a vzniesť svoje pripomienky, námietky a návrhy. Nakoniec zvíťazil dizajnový návrh Douga Frashera z Volvo's Concept & Monitoring Center v Kalifornii, ktorý je zodpovedný aj za vzhľad Volva S80.
Finálny dizajn vyberali v arizonskej púšti v roku 1999 pri teplote 41 stupňov.
Volvo vstupovalo do sveta SUV pomerne neskoro, no svojim prístupom chcelo predstaviť „SUV novej generácie“. Automobilka jednoducho chcela odstrániť všetky nedostatky, s ktorými sa podobné vozidlá stretávali. Išlo najmä o nízku spotrebu a jazdné vlastnosti porovnateľné s bežnými vozidlami.
Volvo XC90 v čase svojho príchodu napríklad ponúkalo systém proti prevráteniu (RSC- Roll Stability Control). Rovnako tak sa do vozidla dostali bočné airbagy vo všetkých troch radoch sedadiel.
Nová generácia vzniká v podobnom duchu. Automobilka tvrdí, že využije bohaté poznatky, ktoré za tie roky s SUV získala. Či to aj tak skutočne bude, to sa dozvieme v auguste.
Zaujímavosťou na záver je fakt, že výroba Volva XC90 úplne nezanikla. Ešte v priebehu tohto roka dôjde k jej obnoveniu v novej továrni v čínskom meste Daqing. Nebude sa však už volať XC90, ale ponesie označenie XC Classic. Výrobca tento typ bude dodávať už len výhradne na čínsky trh.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Test jazdenky Volvo XC90 D5 AWD