Dlhší ako Škoda Enyaq

Nový Voyah Courage koncernu Dongfeng je postavený na elektrickej modulárnej platforme ESSA (Electric Smart Secure Architecture) a konštruktéri pripravili hneď dve verzie. Základnú 400-voltovú architektúru, ktorá bude dostupná pri uvedení auta na trh a neskôr dorazí i sofistikovanejšia 800-voltová s výkonnejším nabíjaním.

Čínsky elektrický crossover má dĺžku 4725 mm, šírku 1900 mm, výšku 1650 mm a rázvor náprav 2900 milimetrov. Že nejde o auto určené do náročnejšieho terénu, ale skôr rodinne orientované vozidlo, naznačuje i jeho svetlá výška 180 mm.

S maskou Galaxy

Pozoruhodné je, že Voyah bude novinku ponúkať v dvoch štylisticky mierne odlišných verziách. Budú mať rozdielnu prednú masku, ale obe dostanú podsvietené logo a zároveň žiariaci pás, opticky spájajúci hlavné svetlá.

Základný model má masku s úzkou štrbinou, ktorou (pod hranou svetelného pásu) prúdi vzduchu do auta a výduchy ústia o kus ďalej, v prednej kapote. Celá predná časť vďaka tomu slúži ako aerodynamický prvok, respektíve prítlačná plocha, čo je síce známy nápad, ale používaný skôr na superšportoch.

Druhé prevedenie má iný nárazník s výrazne väčšou maskou, do ktorej dizajnéri integrovali až 215 diódových svetiel a dali jej meno Galaxy. Na opačnom konci sú zadné združené svetlá zložené zo 132 samostatných segmentov.

Automobilka bude model Courage od počiatku ponúkať so siedmymi exteriérovými lakmi a za zmienku určite stoja tiež zapustené kľučky dverí či bezrámové okná dverí.

Migrujúci displej

Interiér je v porovnaní s exteriérom (všimnite si napríklad zaujímavé opticky naznačené „krídla“ v zadných stĺpikoch alebo prelisy na predných dverách) veľmi jednoduchý. Jednoliatej palubnej doske dominuje veľký 15-palcový dotykový OLED displej infotainmetu poháňaný čipom Qualcomm Snapdragon, ktorý má zaujímavú skrytú funkciu.

Ak chcete, môžete ho elektricky presunúť pred spolujazdca pomocou jednoduchého gesta, swipu po obrazovke smerom doprava, alebo jednoduchým stlačením príslušného tlačidla na obrazovke.

Head-up namiesto budíkov

Vodič má inak pred sebou len miniatúrny 6-palcový prístrojový panel, ale k nemu dostane tiež obrovský farebný head-up, má uhlopriečku až 29 palcov.

Na stredovom tuneli má posádka k dispozícii dvojicu indukčných 50-wattových nabíjacích dokov pre mobilné telefóny, navyše doplnené aktívnym chladením. Atmosféru na palube si môže posádka vylepšiť ambientným osvetlením so 128 farbami, nechýba veľké panoramatické strešné okno s plochou 0,63 metra štvorcového a cestujúci vpredu majú k dispozícii plne elektricky nastaviteľné sedadlá čalúnené kombináciou semišu a kože.

Kladivo ako poistka

Vodič má pred sebou dvojramenný zo strán čiastočne skosený volant a prvé testovacie autá, ktoré dorazili do Európy, dostali tiež veľmi neobvyklý doplnok bezpečnostnej výbavy. Pod plávajúcou konzolou stredového tunela dizajnéri našli miesto pre kladivko na rozbíjanie okien i s rezačkou pásov, zatiaľ ale netušíme, či pôjde o súčasť sériovej výbavy alebo o detail, ktorým chcel Voyah zaujať.

Pokiaľ ide o praktickú stránku auta, posádka má k dispozícii batožinový priestor so základným objemom 527 litrov, ktorý po sklopení zadných sedadiel zväčšíte na 1328 litrov. K tomu majú cestujúci navyše i predný kufor s objemom ďalších 72 litrov.

Stovka pod päť sekúnd

Voyah Courage by mal byť po príchode na trh k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Základná jednomotorová N1 má elektromotor naladený na 215 kW, teda 292 koní a maximálny krútiaci moment 420 newtonmetrov. Auto s pohonom zadných kolies zvládne akceleráciu z miesta na 100 km/h za 6,9 sekundy, maximálka bude obmedzená na 200 kilometrov za hodinu.

Rovnakú najvyššiu rýchlosť má tiež dvojmotorové prevedenie N2 s pohonom 4x4. Jej dve elektrické jednotky vyprodukujú systémových 320 kW, inak povedané 435 koní a 620 newtonmetrov. S nimi dokáže Courage vystreliť z miesta na stovku za 4,9 sekundy.

Ceny od 45 do 50 tisíc

Oba modely dostanú identický trakčný akumulátor s kapacitou 80 kWh, ktorý by mal zvládnuť nabíjanie s maximálnym výkonom 145 kW. Kompletné technické detaily k dispozícii ešte nemáme, ale výkonnejšie vozidlo by malo mať dojazd podľa metodiky WLTP 440 kilometrov a jednomotorový model 470 kilometrov.

Podobne budeme musieť počkať tiež na slovenské ceny, predbežne ale vieme, že základné, takmer kompletne vybavené auto s výkonom 292 koní bude dostupné za 45 tisíc eur, zatiaľ čo ešte lepšie vybavená štvorkolka by mala byť dostupná za 49 900 eur. Za samozrejmosť potom považujte 8-ročnú záruku na batériu alebo 160 tisíc kilometrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: Dongfeng, Voyah