Výskum spoločnosti carVertical ukázal, že čím výkonnejšie vozidlo, tým pravdepodobnejšie spôsobí nehodu. Matas Buzelis, vedúci komunikácie spoločnosti prezradil, že aj keď autá by mali dodržiavať dopravné predpisy, majitelia výkonnejších modelov ich častejšie porušujú a viac riskujú.
Keď sa pozrieme na konkrétne výsledky, tak napríklad Audi s výkonom do 100 kW (136 k) malo podiel búraných áut 46,4 %, ale pri výkone nad 400 kW (543 k) to stúplo až na 55,6 %. Volkswagen mal tento rozdiel menší, autá do 100 kW (136 k) boli poškodenie v priemere 42,6 %, avšak tie s výkonom od 300 do 400 kW už až 48,9 %.
Len každé tretie výkonné BMW je nebúrané
Špecialitou je BMW. Rozdiel síce malý, 60,3 % s motorimi do 100 kW (136 k) a 68,6 % pri motoroch nad 400 kW (543 k), avšak podiel búraných áut cez 60 % je skutočne vysoký. Pri vysokovýkonných to ukazuje, že len každé tretie BMW nebolo búrané.
Pár poznatkov
Autá s vyšším výkonom jazdia často majitelia, ktorí si na výkon a daný model nezvykli. Výkonné autá sú tiež súčasťou rôznych luxusných požičovní. Potom jednoducho každý chce dané auto riadne prevetrať a neodhadne svoje schopnosti.
Na konci bude i tak za to všetko zodpovedný len vodič. Zabiť sa dá aj na Fabii. Poznám ľudí, ktorí skončili v poli s 1,2-litrovým Cliom. Ja som začínal jazdiť na takmer 200 koňovej zadokolke, s ktorou som nemal prežiť zimu. No prekvapivo som nemal s autom jednu krízovú situáciu.
Či už sa na štúdiu budete pozerať tak či onak, netreba hneď za všetkým hľadať vysoký výkon. Skôr ako výkon, má na nehodovosť vplyv nevenovanie sa jazde, nedodržanie bezpečnej vzdialenosti, malé skúsenosti a nízky vek. Čo si o štúdii myslíte a je podľa vás na mieste?