Google testuje flotilu viac ako 20 autonómnych áut už od roku 2010.
Autonómne vozidlá spoločnosti Google najazdili za šesť rokov viac ako 2,7 milióna kilometrov, z toho 1,6 milióna kilometrov v automatickom režime. 11x sa pritom dostali do kolízie, čo nie je až tak málo, ale ani raz chybu neurobilo vozidlo. Na vine bol vždy človek. Podstatné je, že pri žiadnej z nehôd nedošlo k zraneniam.
Bezpilotné autá vraj neboli na vine
Chris Urmson, tvrdí, že pri všetkých jedenástich nehodách zavinili nehodu ostatní účastníci premávky. Testovacím autám 7x skrížili cestu iní vodiči. Trom Google autám oškreli boky. V jednom prípade nepozorný vodič nedobrzdil a vyskúšal zadné deformačné zóny Google auta.
Umrson nespomenul koľko áut bolo pri nehodách v autonómnom režime. Podľa neho však Google autá zabránili niekoľkým nehodám. „Naše autá jazdia bezpečnejšie a plynulejšie, než naši profesionálni vodiči,“ dodáva. 1,6 milióna kilometra bez zavinenia nehody nie je možno omračujúce číslo, ale o bezpečnosti čo to napovedá. Ak by mali byť autonómne autá nebezpečné, nejaké problémy by sa už objavili.
Autonómne autá najazdili 1,6 milióna kilometrov bez zavinenia nehody
Najzásadnejšou vecou bezpečnosti je a bude naprogramovanie riadiaceho systému auta. Pokiaľ bude software kvalitne naprogramovaný, tak naše cesty sa môžu stať omnoho bezpečnejšími. Počítače na rozdiel od ľudí nerobia chyby... Súčasné štatistiky sú jasné, pri 90% prípadoch nehôd je na vine vodič. Nehody pravdepodobne nevymiznú ani po nástupe autonómnych vozidiel, každý systém môže predsa zlyhať...
Súčasné nastavenie zákonov v niektorých štátoch USA hovorí o tom, že v prípade nehody zavinenej autonómnym autom bude na vine výrobca. Verte tomu, že predtým než akýkoľvek výrobca vypustí autonómne auto na trh, si bude musieť byť na 100% istý jeho bezpečnosťou.
Myslíte si, že autonómne vozidlá skrývajú nejaké nebezpečie?
Zdroj: auto.sme, technologyreview
Prečítajte si tiež: Čaká nás zákaz šoférovania? Musk tvrdí, že áno, argumentuje bezpečnosťou