Jedna z najnovších vlajkových lodí koncernu JLR pôsobí navonok ako ďalšie z radu mnohých podobných britských SUV, v skutočnosti ale ide i vozidlo, z ktorého bude aktivistom naskakovať poriadne nepekná vyrážka a chuť vypustiť mu pneumatiky.

Nový Range Rover Sport SV je totiž poháňaný dvakrát preplňovaným vidlicovým osemvalcom s objemom 4,4 litra, pôvodom od BMW, ktorý produkuje 635 koní od šesť do sedem tisíc otáčok za minútu a maximálny krútiaci moment 750 newtonmetrov od 1800 do 5855 ot./min. To je o 60 koní a 50 Nm viac v porovnaní so starým prevedením SVR, ktoré malo pod prednou kapotou päťliter V8 s kompresorom.

Novinka je schopná aj pri pohotovostnej hmotnosti 2,56 tony vypáliť z miesta na 100 km/h za 3,8 sekundy a podotýkame, že ide len o mild-hybrid, takže o nejakej relevantnej elektrickej podpore v tomto prípade nemôže byť reč. Maximálka? Dôstojná britská stodola sa dokáže bez väčších problémov rozbehnúť na 290 kilometrov za hodinu.

Možno ešte o niečo zaujímavejšie ako samotná pohonná jednotka sú niektoré konštrukčné detaily verzie SV. Auto dostalo hydraulicky prepojené vzduchové odpruženie 6D Dynamics, takže nepotreuje klasické stabilizátory. Jeho podvozok je v základe znížený o 10 až 25 mm v porovnaní so štandardným modelom, samozrejmosťou je permanentný systém 4x4, riadenie oboch náprav, vektorovanie krútiaceho momentu, aktívny zadný samosvorný diferenciál a pár úplne nových vecí.

Sport SV dostal kompletne nový zadný pomocný rám, prepracované zavesenie s modifikovanou geometriou, vylepšené riadenie s rýchlejším prevodom, ale tiež karbón-keramické brzdy s osempiestikovými (!) strmeňmi Brembo Octyma, pričom v porovnaní s oceľovými kotúčmi znižujú neodpruženú hmotnosť o 34 kg.

Podobnú úlohu majú tiež neuveriteľné 23-palcové karbónové disky, ktoré podľa automobilky ušetria v každom rohu takmer 9 kg neodpruženej a zároveň rotujúcej hmoty. Celkovo sa konštruktérom podarilo brzdami a kolesami z uhlíkového kompozitu ušetriť 76 kg neodpruženého materiálu.

Výrobca hovorí, že aj vďaka tomu je dynamika modelu Sport na doteraz nepoznanej úrovni a s pneumatikami Michelin Pilot Sport All Season 4 (vpredu so šírkou 285 mm, zadné majú dokonca 305 mm) by ste mali v zákrutách zvládnuť preťaženie 1,1 G. Keď už sme pri snahe o krotení hmotnosti, mali by sme dodať, že predná kapota Sportu SV je tiež vyrobená z karbónu.

Medzi ďalšie zaujímavosti tohto auta patria tiež predné sedadlá s poetickým názvom Body and Soul Seat, v ktorých sú integrované reproduktory a spolu so šesticou zvlášť skomponovaných skladieb Relax, Calm, Balance, Focus, Energize a Wake Up majú cestujúcich zvukom i vibráciami ovplyvniť tak, aby znižovali stres, únavu a zvyšovali okrem iného psychickú pohodu. A ak by vás to nebavilo, vstavané audio Meridian Signature Sound System s 29 reproduktormi a výkonom 1430 W vám tým najčistejším spôsobom prehrajú nejaký kultivovaný heavy metal.

Na záver sa sluší dodať, že Range Rover Sport bude zo začiatku dostupný v limitovanej sérii SV Edition One, za ktorý vám slovenskí díleri naúčtujú 208 520 eur. Pre porovnanie, základná verzia začína na čiastke 94 700 eur.

A ak vám to príde príliš, skúste sa pozrieť na rovnako nové prevedenie Range Rover Sport s dodstkom P550e, ktoré v ponuke nahradzuje model P510e. Tento plug-in hybrid s trojlitrovým radovým šesťvalcom a elektromotorom má systémový výkon zvýšený z 510 na 550 koní, krútiaci moment navýšený zo 700 na 800 Nm a čisto na baterky by mal zvládnuť 121 km, teda o 8 viac ako výbehová verzia. Mimochodom, ani PHEV nie je pri šprinte na stovku najpomalšie. Čas si zlepšilo z 5,4 na 4,9 sekundy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov

zdroj: Land Rover