Nový vznetový motor ponesie označenie 3.3 Skyactiv D alebo 3.3 e-Skyactive D, takže asi nemusíme zvlášť zdôrazňovať, že bude existovať v dvoch verziách. Tá základná bude mať výkon 170 kW, teda 231 koní v rozmedzí od 3800 do 4000 otáčok za minútu a najvyšší krútiaci moment rovných 500 newtonmetrov pri 1500 až 3000 ot./min.

Výkonnejší mild-hybrid s dodatočným písmenom „e“ a 48-voltovou architektúrou poskytne kombinovaný výkon (so štartér generátorom) 187 kW, inak povedané 254 koní pri 3750 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment stúpne na 550 newtonmetrov pri 1500 až 2400 ot./min.

Nový pozdĺžne uložený radový šesťvalec bude v oboch prípadoch spolupracovať s osemstupňovou automatickou prevodovkou a aj z obrázkov je zrejmé, že sila pohonnej jednotky bude prenášaná na obe nápravy.

Mazda CX-60 s naftou pod prednou kapotou bude mať pohotovostnú hmotnosť 1900 kg, ktorá bude medzi nápravami rozdelená v pomere 55:45 percent v prospech prednej časti. Automobilka uvádza tiež čas zrýchlenia z miesta na 100 km/h za 7,3 sekundy a najvyššiu rýchlosť 220 kilometrov za hodinu, nešpecifikuje však, či ide o čísla platné pre štandardný model alebo mild-hybrid.

Len pre porovnanie, 2.5 Skyactiv G PHEV má kvôli dodatočne montovaným akumulátorom s kapacitou 17,8 kWh (ekvivalent cca 7 l benzínu) pohotovostnú hmotnosť 2050 kg, má ale ideálne rozloženie váhy 50:50 a vďaka systémovému výkonu 328 koní a 500 Nm zvládne šprint z miesta na stovku za 5,8 sekundy. Najvyššiu rýchlosť má naopak obmedzenú na 200 km/h.

Radi by sme samozrejme pridali priemernú udávanú spotrebu, alebo konštrukčné detaily novej radovej šestky, z Mazdy to však v tejto chvíli lezie ako z povestnej chlpatej deky, takže na ďalšie podrobnosti k dieselom či trojlitrovému šesťvalcu si budeme opäť musieť chvíľu počkať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Motor1