Cieľom Stellantisu je posilniť pozíciu Maserati ako luxusnej značky a ukončiť éru výkyvov v jej biznisových výsledkoch. Maserati je prémiovým rivalom pre Porsche, ktoré vstúpilo na burzu v septembri. Išlo o úspešný strategický ťah, skupina Volkswagen týmto krokom získala takmer 20 miliárd eur.

Maserati má výhodu etablovanej sily značky a skupina Stellantis by ju rada zužitkovala. „V určitom okamihu môže byť Maserati zaujímavým aktívom, ktoré môže obstáť na trhu aj samostatne,“ myslí si Palmer. Vstup Maserati na burzu však podľa jeho slov nie je plánovaný „v dohľadnej dobe“. Či sa tak naozaj stane a kedy presne, zostáva nateraz otvorené.

Úspechy aj neúspechy

Maserati aktuálne pokračuje v uvádzaní nových modelov a smeruje k úplnej elektrifikácii svojho portfólia do roku 2030. Značka predala celosvetovo takmer 17-tisíc áut v období za deväť mesiacov do konca septembra, čím Stellantis vygeneroval tržby vo výške 1,6 miliardy. Nie je známe, akú časť z toho reprezentuje zisk.

Zatiaľ čo vstup Porsche na burzu bol úspešný, Stellantis bude mať určite na pamäti, že takýto krok nie vždy končieva pozitívne. Napríklad, úvodná ponuka akcií (tzv. IPO) Aston Martin v roku 2018 bola všeobecne považovaná za chybu po tom, čo hodnota akcií firmy citeľne poklesla. Zníženie hodnoty akcií po júnovom štarte na burze postihlo aj Polestar, prémiovú elektrickú značku Volva.

Zdroj: Autodaily.com.au