„Budúcnosť je elektrika. A predsa klasické pohonné jednotky budú hrať kľúčovú úlohu aj nasledujúce dve dekády."
Matthias Muller, šéf VW Group prezradil, že elektromotory sú fajn, ale najmenej 20 nasledujúcich rokov budú dôležitejšie spaľovacie motory. „Budúcnosť je elektrika. A predsa klasické pohonné jednotky budú hrať kľúčovú úlohu aj nasledujúce dve dekády,“ povedal.
„Napriek všetkým novým príležitostiam a možnostiam, ktoré sa nám vo svete mobility otvárajú, nesmieme zanedbávať naše existujúce technológie a kľúčové kompetencie,“ dodáva Muller.
K príchodu elektromobilov prispel aj Dieselgate
Šéf VW Group tiež verí, že emisný škandál Dieselgate bude v dejinách podstatným momentom, pretože akceleroval príchod čistejších elektromobilov. VW chce v najbližšej dekáde predstaviť až 30 elektrických modelov. A tie rozhodne nemajú byť určené len elektro fanatikom. Pripravovaný elektromobil veľkosti Golfu má mať dojazd v rozmedzí 400 – 600 km. Cena bude na rovnakej úrovni ako za naftovú verziu Golfu.
Volkswagen si je však stále vedomý toho, že mnohí zákazníci jednoducho nie sú pripravení na prechod k elektromobilom. Z tohto dôvodu bude ešte dlhú dobu vyrábať benzínové a naftové autá. Aj keď plnenie prísnych emisných noriem bude stále náročnejšie, najmä v prípade dieselových agregátov.
Rapídne rýchlemu rozšíreniu elektromobilov bráni aj infraštruktúra, ktorá nie je pripravená na obrovské počty vozidiel. Toto sa však môže za pár rokov veľmi rýchlo zmeniť.
Zdroj: autocar