Najvýkonnejšie GTI v histórii
Podľa správ z AutoBild by to malo byť 221 kW (300 k)! Teda rovnako ako mal Golf R na báze 7. generácie. Ten však výkon rozdeľuje na štyri kolesá. GTI pohon všetkých štyroch celkom iste nedostane. VW bude potrebovať inteligentný a rýchlo ovládaný e-diferenciál. Pomocnú ruku si určite môže vypýtať u špecialistov v medzičasom samostatnej značke Cupra, kde majú so stavaním výkonných predokoliek bohaté skúsenosti.
Dizajn
Vzhľadovo by sa mal priblížiť súčasnému dizajnovému jazyku, ktorý nastolil Arteon. V prednej časti teda môžeme očakávať svetlá, ktoré plynulo prechádzajú do veľkej prednej masky. To sú prvotné špekulácie. Potom sa však objavilo video, kde je nový Golf GTI bez maskovania!
Kvalita je klasicky zlá, ale je toto nový Golf?
O jeho pravosti panujú búrlivé diskusie, ale tvárme sa, že je pravé. Sedí totiž dizajnovo so skicou, ktorú nám ponúkol dávnejšie VW. Auto spredu vyzerá veľmi podobne ako Polo, takže podobnosť s Arteonom je vylúčená. Z profilu vidíme tradičné GTI disky kolies, ale hlavne je vidieť, ako auto narástlo. Pôsobí skutočne až nepríjemne mohutne. Zadná časť ostala takmer bezo zmien. Full LED zadné svetlá sú samozrejmosťou.
Ak však skutočne vidíme GTI verziu, vyzerá katastrofálne obyčajne. GTI nikdy nechcelo kričať do sveta, že pozerajte na mňa, som športový hatchback, ale predsa len, malo svoje čaro. To, čo vidíme na videách, vyzerá skôr ako R line.
Vo vnútri môžeme očakávať celú plejádu technologických riešení z ostatných typov. Podľa šéfa dizajnu Klausa Bischoffa máme očakávať kompletne digitálne prostredie. Hovorí sa dokonca aj o tom, že v Golfe GTI uvidíme 15-palcovú obrazovku z Touaregu. Za samozrejmosť môžeme považovať digitálny prístrojový štít, nový volant, sedadlá a použitie nových materiálov. Jediná istota je tá, že budúci rok uvidíme najprevratnejší Golf v jeho 44-ročnej histórii.
Foto: topspeed.com, tuned automotive magazine