Nemci z dvojlitrového motora dokážu vytlačiť ešte viac.
Nové informácie predstavil šéf výskumu a vývoja značky VW Heinz-Jakob Neusser na podujatí Vienna Motor Symposium. Presnejšie uviedol, že Golf R 400 „by mohol dávať viac ako 400 koní“. Vo Viedni sa však zišli osobnosti ako predseda dozornej rady VW Ferdinand Piëch alebo generálny riaditeľ Martin Winterkorn. Je teda vysoko pravdepodobné, že Neusser nerozprával len tak do vetra.
Dvojlitrový preplňovaný benzínový motor teda môže dostať ešte extrémnejšie parametre. Do sériovej výroby sa s najväčšou pravdepodobnosťou dostane aj pohon všetkých kolies 4MOTION spolu s medzinápravovou spojkou Haldex 5. generácie. Prenos výkonu zabezpečí dvojspojková prevodovka DSG.
Golf R s náložou silnejšou ako 400 koní môže v zrýchlení z 0 na 100 km/h atakovať čas 3,5 sekundy. Maximálka bude obmedzená.
O mene spomínaného konceptu nepadla žiadna zmienka. Keď však jeho výkon pôjde cez 400 koní, možno dôjde k jeho zmene. Golf R 400 však so svojim príchodom do sériovej výroby získa niekoľko prvenstiev. Rozhodne pôjde o najrýchlejší VW všetkých čias, ktorý môže legálne jazdiť po ceste. Rovnako by sa z neho stal najsilnejší kompaktný hot-hatch. Aktuálne tento status drží Mercedes s modelom A45 AMG, ktorý z dvojlitra doluje už beztak neuveriteľných 360 k. Samozrejme, VW Group s odstupom dvoch rokov (ak zarátame aj vývoj) musí svetu dokázať, že už sa dá aj viac. Ľudí by však nemusel ani tak zaujímať maximálny výkon týchto motorov, lebo pri troche snahy by z tohto objemu určite boli motorári schopní získať aj viac než 2000 k (ak by porušili emisné a hlukové normy). Otázna by skôr mala byť výdrž a spoľahlivosť týchto nadupancov. Emisné a hlukové normy nepochybne spĺňajú...
Kedy a v akom množstve sa tento Golf dostane do výroby je zatiaľ samozrejme neznáme. Rovnako si dnes nikto nedovolil odhadnúť jeho cenu.
Zdroj: autoblog.com
Prečítajte si aj: Audi RS3 bude možno s výkonom až 400 k